Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med USB-portene


Anbefalte innlegg

Laptopen min har har for det meste funket helt fint, og funket også fint i ti minutter etter at jeg slo den på i dag, men plutselig sluttet USB-portene å fungere. Først funket ingenting, men etter noen minutter til, fungerer den eksterne harddisken min i en av fire porter, og musa fungerer ikke i noen.

 

Jeg prøvde å oppdatere drivere, men produsenten (Compal KHL2B) har ingen drivere på nettsiden sin, og når jeg prøver å finne dem på Intels sider (den heter Intel ICH9 Family USB...) kommer jeg ingen vei.

 

Noen som har en ide om hva som kan være galt, og hovrdan jeg kan få fikset det? Alle svar mottas med takk.

 

Edit: Litt mer info:

 

* Jeg har Windows XP, alle oppdateringene til Windows er installert.

* Med musa får jeg meldingen "USB device not recognized" i porten som delvis fungerer, harddisken funker som normalt i den porten. I de tre andre skjer det ingenting i det hele tatt.

* Jeg prøvde musa i en annen PC, og den funkt fint

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg har også problem med usb-portene, portene gir ut strøm men ingen av enhetene virker. det lyser på mus, hardisk og headsett men virker ikke. det funka helt fint for halv time siden før jeg fikk blåskjerm og måtte restarte pcen. etter det virker ikke usb-portene.

 

jeg har prøvd å restarte pc, systemgjenoppretting, avinsallert og insallert på nytt usb-driver. jeg har også vært innom bios men det er ingenting jeg kan gjøre med usb. Det står bare

"USB key: "

"USB HDD: "

 

det var ingen andre valg mulighet der :(

 

jeg trenger help fort siden jeg har en skole oppgave som jeg må gjøre ferdig til mandag men jeg får ikke gjort noe uten mus og ekstern-hardisk

 

windows vista

bærbar acer aspire 9304wsm

Lenke til kommentar
:( jeg har ikke garanti på min bærbar pc lenger den er snart 3år gammel :( jeg må nokk levere inn pcen til reprasjon. er det tryggt å levre pcen til reprasjon uten å slette bilder og doc som jeg har på pcen? jeg har masse bilder, skole arbeid og mye annet, og jeg vil ikke at bildene mine skal havne på gale hender. jeg kan ikke ta backup siden jeg får ikke brukt ekstern-hardisk og cd brenner virker heller ikke. så hva kan jeg gjøre? kan jeg ta vekk bærbar hardisk og levere inn bare bærbar pcen???
Lenke til kommentar

Det er vel ikke et urimelig krav å få reparert en PC uten å legge med disken. Enkelte i næringslivet er i alle fall svært forsiktig med at data ikke skal komme på avveie.

 

Men backup kan enkelt ordnes ved å koble disken til en annen PC. Hvis det ikke er SATA disk så finnes det egnet adapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...