Jump to content
Sign in to follow this  
EMS15

vil komme i bedre form!

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg angående trening og kosthold? :)

 

Er gutt, 16.

 

En vanlig uke for meg er:

Trening: Hente posten, gå til kompisser.

 

Kosthold: Pizza to ganger i uken, fisk en gang, spaghetti en gang, pølse / burger en gang og av og til noe kylling, pomfri, gryterett, suppe, pannekake etc.

 

Drikker mye melk, vann. Litt saft, oboy, brus, burn.

 

Spiser nesten aldri frokost. Hvis jeg står opp 7 eter jeg i 11 - 12 tiden.

Hvis jeg står opp 12 - 15 tiden, eter jeg i 15 - 18 tiden. Kveldsen eter jeg 22 - 00 elns. Varrierer pga jobb, helg etc.

 

Frokost / lunsj / kvelds: 1 - 3 skiver med ost og paprika, leverpostei og majones / agurk, nugatti, salami og majones, roastbiff med remulade og sprøstekt løk.

 

Det er vel sånn jeg har det nå.. Siden 8 klasse (går 1, eller har friår pga feilvalg) har jeg nesten ikke trent i det hele tatt. Unntatt noen måner på fotball og rundt ett halvt år på "trimm" hver onsdag.

 

Har også gått en del digg / brus etc.

 

MEN jeg vil forandre på det.

 

Jeg vil:

 

Spise sunnere - ete bedre / få opp matlysten.

Forbedre kondis - blir sliten etter 30 - 50 meter.

Bygge muskler - gjerne større armer, six pac osv.

Strammere fjes - Synligere kjeveben etc

 

Alt dette fram mot sommeren.

 

Hake: har astma og røyker. Klarer ikke jogge ute i slik kulde.

 

Kan heller ikke begynne på treningsstudio eller en sport pga jobber til forskjellige tider.

 

BMIen min er 22. Er ikke ute etter å gå ned. I alle fall ikke mer enn 1kg. Er 173 og veier 66.

 

Jeg syns selv jeg er heldig med kroppen min. Blir ikke tjukkere uannsett hvor lat / usunn jeg er. Har ganske flat mage også, med liten, veldig svak six pac nyanse. Er ikke skinny heller.

 

Noen som kan hjelpe meg på vei?

 

Holder på å slutte med røyking, drikker ikke altfor ofte (1-3 ganger pr 2 måned.)

 

Kan legge ut bilder av magen / armer / bein - men sikkert ikke viktig.

 

Ps: sikkert mye leif, skriver på mobil;)

 

Edit: Kan legge til at jeg skal kjøpe vekter og kanskje invisterer i en multi treningsbenk.

Edited by EMS15

Share this post


Link to post
Kan heller ikke begynne på treningsstudio eller en sport pga jobber til forskjellige tider.

Hva er det for en unnskyldning? Du kan da trene til andre tider de 3 dagene det er aktuelt.

 

Blir ikke større kropp uten, men du kan fjerne litt fett og bli mer markert uten, men siden det er uten så ryker en del masse også.

Share this post


Link to post
Kan heller ikke begynne på treningsstudio eller en sport pga jobber til forskjellige tider.

Hva er det for en unnskyldning? Du kan da trene til andre tider de 3 dagene det er aktuelt.

 

Blir ikke større kropp uten, men du kan fjerne litt fett og bli mer markert uten, men siden det er uten så ryker en del masse også.

Tingen er at jeg jobber når de trenger meg. Altså, må nesten være klar på telefon. Hadde funket hvis jeg hadde hatt moped. Treningsstudio funker vel egentlig akkurat. Men passer dårlig med busser. Må ofte ture fra kompiser fordi de trenger meg på jobb.

Altså, er ikke lege så det er ikke på liv og død kom på jobb. Men bra med penger på denne måten. Snart 17, mast halve sertifikatet nettop pga røyk. Dumt, i know.

 

Men lagde denne posten fordi jeg gjerne vil ha noe tips om mine matvaner, hva som er bra at jeg spiser, ikke så bra etc. Samme med trening.

 

Begynner på sats etter sommeren når jeg slutter i jobb, og begynner på skolen. Funker bedre da.

 

Men jeg vil trene nå også. Og som sagt, jeg aner ikke hvordan jeg skal trene og sånt.

 

Prøver å lese andre poster men det er så utrolig komplisert på mobil! Venter med det til pcen er tilbake fra reprasjon. H

Edited by EMS15

Share this post


Link to post

Forresten

 

Jeg leste noe om at hvis man kan se blodårer på armen, er fettprosenten så og så lav. Er det bra eller dårlig å ha dt? Eller har det ingen betydning? Jeg har av og til i alle fall.

Share this post


Link to post
Forresten

 

Jeg leste noe om at hvis man kan se blodårer på armen, er fettprosenten så og så lav. Er det bra eller dårlig å ha dt? Eller har det ingen betydning? Jeg har av og til i alle fall.

 

Det er bra, men det spørs om du er tynn pga du ikke spiser, eller fordi du trener. Blodårene mine er synlige fordi jeg trener veldig ofte. Jeg har selv astma, men det har ingenting å si, jeg jogger i kulda, treningssenter, overalt. Så kjør på, prøv i hvert fall. Vet du røyker, men slutt med det. Om du ikke har tid til å starte på treningssenter, kjøp deg heller en trimsykkel, eller tredemølle. I hvert fall vær aktiv!

Kvitt deg med pizza, burger, alt som innholder mye kalorier. Det er vanskelig, men prøv! Spis heller frukt, og grønnsaker.

 

PS: Når du er igang med trening, og merker resultat. Blir det vanskelig å slutte å trene ;)!

Share this post


Link to post
Helt sykt at du veier 66 når du har spist sånn så lenge uten å trene skikkelig. Heldig heldig. Lykke til uansett.

 

Uansett om han spiser usunt så trenger han ikke gå opp i vekt, det er menden mat som teller inn. I teorien kan man leve på sjokolade og ikke gå opp i vekt, spis du dog holder deg innenfor bestemt kalorigrense.

 

Kroppen vil ha mye bedre nytte av så rein mat som mulig, du vil få bedre energi, mindre syk, unngå diverse sykdommer ....

Edited by Pijus

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...