Gå til innhold

Hva skal jeg søke på vidregående? -IKT


Xquzi

Anbefalte innlegg

om 2 uker går fristen ut for og søke om vidregående om hvilken linjer man vil gå på.

 

Men jeg har lyst til og jobbe med noe innen data. Men jeg veit ikke helt hvilken linjer jeg skal søke på. Har kommet frem til Elektro. Men veit ikke hva jeg skal ta på andre og tredjevalget mitt..

 

Noen innspill? :)

 

(Beklager skrivefeil)

Endret av Xquzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medier og kommunikasjon ?

 

IKT gikk jeg selv og er ikke og anbefale, veldig mye kjedlig pensum.

Har selv en kompis som gikk der, og endet opp med og jobbe på ei pc sjappe og reparerte pcer i 3 år, og det kan tenkes at det blir kjedlig etterhvert?

 

Første bud er og lese deg grundig opp på hva linjene du søker deg inn på tilbyr deg :)

 

Og Studier innen data finnes vell i hopetall etter VGS, så og vurdere Generell studiekompetanse på et vis er heller ikke dumt. (faktisk jævlig lurt :p)

 

Jeg er 23 år og går på skole for og få det nå, angrer som faen på at jeg ikke tok det når jeg var "ung" :p

 

Ellers så kan vell Norges kreative fagskole og idefagskolen vere og anbefale. Koster vell en del mer spenn enn en vanlig offentlig skole.

Men tror det kan vere verdt og sjekke ut sidene deres.

 

Kommer du ikke frem til noe, så gå 2 år elektro og 1 år almenn påbygg, da har du generell studiekompetanse iallefall.

noe som er fuckings greit om du er litt usikker.

 

kanskje dette gir deg noen ideer?

velg riktig nå! ikke kast vekk flere år som meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Spørs hva du vil bli innen IT det, personlig valgte jeg studiespesialiserende og studerer nå informatikk på UiO.

 

Men vis du ikke liker for eksempel matematikken, så er ikke dette veien å gå for deg. Siden du trenger minimum R1 eller S1 og S2 for å studere det jeg studerer nå. Ellers så er IKT kanskje veien å gå også, jeg vet ikke helt hva det vil gå ut på, men vil være mer drifting, reparere og den slags. Mens vis du velger for eksempel informatikk vil du ende opp med skriving av programvare, konsulentvirksomhet(altså rådgive for eksempel større firmaer med hva de burde velge av løsninger, og lignende.) og litt mer teoretiske ting.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...