Dan-The-Man Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Hei! Min bærbare data vil i mange tilfeller ikke skru seg på, hverken fra dvalemodus eller bare vanlig oppstart. Når jeg trykker på powerknappen så begynner maskinen oppstart, alle viftene går og tastaturlyset skrus på, men etter 5- 10 sekunder kommer det tre pip ( ett lang, to litt kortere) og skjermen forblir svart. Noen som har noe hjelp? Det er en fujiitsu AMILO Pi 3660 med OS Windows vista. På forhånd takk!
Phido78 Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hei! Min bærbare data vil i mange tilfeller ikke skru seg på, hverken fra dvalemodus eller bare vanlig oppstart. Når jeg trykker på powerknappen så begynner maskinen oppstart, alle viftene går og tastaturlyset skrus på, men etter 5- 10 sekunder kommer det tre pip ( ett lang, to litt kortere) og skjermen forblir svart. Noen som har noe hjelp? Det er en fujiitsu AMILO Pi 3660 med OS Windows vista. På forhånd takk! Mulig jeg husker feil men denne har vel en Award bios... En lang og to korte pip betyr følgende: 1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly. - Ser ut som den prøver å si at noe er feil med skjermkortet... Endret 9. februar 2010 av Phido78
newman221 Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Høres ut som om skjermkortet begynner å svikte ja. Da vil jeg anbefale deg å umiddelbart ta backup av alt du er gla i, laste ned forskjellige 3Dmark-utgaver, og virkelig begynne å provosere skjermkortet. Jo raskere det ryker, jo raskere kan du få pc'n på service og få fikset problemet. Sender du den inn sånn den er nå, risikerer du å få den tilbake fra servicesjappa med et følgebrev som oppsummerer feilsøkingen som følgende: "ingen feil funnet". Men sjekk om du har Award BIOS. Tipper det står diagnose-lyder bakerst i manualen som fulgte med pc'n også. Har du kastet den, finner du den på produsentens hjemmeside (Fujitsu Siemens)
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Nvidia sendte ut endel defekte grafikkchipper i en periode, og disse ble aldri byttet. HP, som vi har, valgte å utvide garantien, så når vår chip sa takk for seg fikk vi nytt hovedkort gratis. Ikke nok med det men laptopen var renset innvendig og utvendig, grafikkchipen var oppgradert til en bedre modell så dete var utrolig bra service.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå