Gå til innhold

ØDELAGT HDD!


Anbefalte innlegg

Jeg hadde klokket ned for å kunne få ned lyden på vifta under ett arrangemang, når jeg senere skulle OC igjen hadde jeg glemt å ta ut min gamle HDD, en 20GB ibm Seagate som jeg hadde alle divx'ene på.

Når jeg tok 150FSB hengte maskina seg ved "Detecting IDE drive" og det kom en skurre lyd fra 20GB'en, så reseteted jeg CMOS, men det gikk fortsatt galt.

Jeg tok den ut og det gikk helt fint, den er vel ødelagt, men jeg vil forsikre meg om at min hoved hdd tåler dette, og mer.

Det er en Western Digital Caviar 120 GB Special Edition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokkingen i seg selv skal vel mye til for å ødelegge en disk. Har ikke hørt om at det skal være et problem. Disken ville sannsynligvis blitt ødelagt likevel...

Jobber hos dataleverandør og WD er faktisk de diskene som jeg så og si aldri har hatt noe krøll med, hverken hjemme eller på jobb, så de skal være rimelig robuste. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Lenke til kommentar

Det skal en del til før du ødelegger en hardisk med OC som sagt før. men det som kan skje er at dataen blir korupt, det skjedde med meg når PCI hastigheten ble økt til 39. Det som da skjedde var litt merkelig. Alt så ut til å fungere helt kjempefint, men alle Mp3 ene mine hakket hele tiden. Merkelig tenkte jeg, kansje det er klokkingen? Så stilte jeg ned til standard FSB og problemet var der fortsatt. Men så kjørte jeg scandisk, og så var de greie igjenn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg hadde klokket ned for å kunne få ned lyden på vifta under ett arrangemang, når jeg senere skulle OC igjen hadde jeg glemt å ta ut min gamle HDD, en 20GB ibm Seagate som jeg hadde alle divx'ene på.

Når jeg tok 150FSB hengte maskina seg ved "Detecting IDE drive" og det kom en skurre lyd fra 20GB'en, så reseteted jeg CMOS, men det gikk fortsatt galt.

Jeg tok den ut og det gikk helt fint, den er vel ødelagt, men jeg vil forsikre meg om at min hoved hdd tåler dette, og mer.

Det er en Western Digital Caviar 120 GB Special Edition.

 

 

For å si det sånn, IBM er noe dritt, jeg kjøpte en 40gb, så kom den en rar skurre lyd slik som du opplevde, åså bytta jeg den og fikk ny, åså fucka den seg, og sitter nå med en 60gb grunnet alle byttene, og den er etter min mening både treg og ikke spesielt stabil, IBM sucks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...