Gå til innhold

[Løst]Kraftig og stillegående desktop


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har satt sammen en løsning basert på Asus Maximus III, i7-860s og en 26" skjerm.

 

https://prisguiden.no/profil/lister/111822

 

Har dere noen forslag til en bra minneløsning og stillegående PSU?

 

Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter.

 

Formålet er å spille slikt som Assassins Creed II, Mass Effect II, Fallout 3, Crysis-spillene og andre first person shooter. Muligens litt Total War og WIC også. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter.

 

2 ting som utpeker seg hos meg:

 

-Hardisken. Dersom du skal ha en kraftig og stillegående desktop ser jeg ikke helt hvorfor du velger en Velociraptor mot en SSD (som for eksempel Intels X-25, og) som både gruser snurredisken og samtidig er lydløs.

 

-Skjermkortet. Radeon HD5970 er ganske overkill hvis den kun skal brukes på en 26" skjerm. Selv HD5870 kan kjøre spillene du nevner på 3 skjermer samtidig med eyefinity. Her ville jeg definitivt gått ned (og da har vi spart inn utlegget på SSD-disken)

Forslag: XFX Radeon HD5870

Lenke til kommentar
Er det ellers noe i forslaget som kan betegnes som "overkill"? Dvs unødvendig kraftig sammenliknet med øvrige komponenter.

 

2 ting som utpeker seg hos meg:

 

-Hardisken. Dersom du skal ha en kraftig og stillegående desktop ser jeg ikke helt hvorfor du velger en Velociraptor mot en SSD (som for eksempel Intels X-25, og) som både gruser snurredisken og samtidig er lydløs.

 

-Skjermkortet. Radeon HD5970 er ganske overkill hvis den kun skal brukes på en 26" skjerm. Selv HD5870 kan kjøre spillene du nevner på 3 skjermer samtidig med eyefinity. Her ville jeg definitivt gått ned (og da har vi spart inn utlegget på SSD-disken)

Forslag: XFX Radeon HD5870

 

Skjønner. :) Takk for gode tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...