Gå til innhold

Hvorfor selger kvalitet minst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung er jo en av de som har kvalitet som selger mest på det. Hvordan er kvaliteten på Motorola da?

Før hadde "alle" nokia, som da hadde kvalitet, men med årene er det lite igjen av det :( Når noen tenker på mobil tenker vel de fleste på nokia siden det er det som er "standard mobilen" for de fleste. Tror nok ikke alle vet at det er flere mobiler i verden, så de går vel for nokia når de ikke vet at kvaliteten er så dårlig. Det er nok en del hvordan det har seg at nokia selger best.

Lenke til kommentar

Fordi 'vanlige' mobil-kjøpere ikke har peiling på mobil, de bare tror at Nokia er best fordi de er desidert størst. De føler at Nokia er et trygt valg.

Nokia dekker vel også behovene til de fleste og de har flere modeller enn noen andre å velge mellom.

Lenke til kommentar
Fordi 'vanlige' mobil-kjøpere ikke har peiling på mobil, de bare tror at Nokia er best fordi de er desidert størst. De føler at Nokia er et trygt valg.

Nokia dekker vel også behovene til de fleste og de har flere modeller enn noen andre å velge mellom.

 

Du må være enig i at Nokia rett og slett har vært best til å drive butikk. De har vært det firmaet som har vært best til å finne og dekke behov i markedet. Ta feks ringetoner og logoer, helt enkle ting. Men der har de vært best, også med utskiftbare deksler. Innen markedsføring har de nok også vært overlegent best. Så Nokia har funnet en unik posisjon i markedet, som de har gjort sitt beste for å forsvare. Sånn er det i de fleste markeder. De fleste vil synes at Mercedes er en bedre bil enn Toyota. Men allikevel kjører flest Toyota!

Lenke til kommentar

nokia har jo fått mye hjelp fra de firmaene som selger ringetoner, bildemeldinger osv. Tross alt er det flere telefoner i landet med EMS enn NMS, men allikevel har jeg fortsatt tilgode å se noen avartere EMS bilder for salg.

 

eneste unntak er nettet, men ser man på baksiden av blader ol. så er det nokia uansett. Med MMS har det faktisk vært litt Siemens og SE og, så der er det el noenlunde balanse.

Lenke til kommentar

Det som nokia har gjort lurt er å kun fokusere på bruken av merkenavnet Nokia. Det er enseste som de selv står for! All annen virksomhet i firmaet er outsourcet til andre som er flinke på sitt området. De har gjort god butikk ingenting å si på det, og det er dette som er fremtidensmåte å drive butikk på

Lenke til kommentar

Må bare få med mine erfaringer med nokia, hadde en 7110 først, den som var i matrix... funka helt greit, så en bosch telefon(902)? så 8310 .. 8310en var det bare tull med fra starten, så håper nå bosch kommer med noen nye telefoner med fargeskjerm, vil bli mitt valg pga kvalitetserfaring hvertfall.

Lenke til kommentar
Må bare få med mine erfaringer med nokia, hadde en 7110 først, den som var i matrix... funka helt greit, så en bosch telefon(902)? så 8310 .. 8310en var det bare tull med fra starten, så håper nå bosch kommer med noen nye telefoner med fargeskjerm, vil bli mitt valg pga kvalitetserfaring hvertfall.

 

Bosch er kjøpt opp av Siemens for lenge siden.... :)

Lenke til kommentar
hadde en 7110 først, den som var i matrix...

Mulig dette er pirk men det var en modefisert 8110 som var i matrix.

 

Så Nokia har funnet en unik posisjon i markedet, som de har gjort sitt beste for å forsvare. Sånn er det i de fleste markeder. De fleste vil synes at Mercedes er en bedre bil enn Toyota. Men allikevel kjører flest Toyota!

Dette blir litt feil fordi at den største grunnen til at flere kjører Toyota er jo at det er billigere biler å eie enn Mercedes. Toyota er også den bilprodusenten som har færrest feil pr. solgt bil. Men jeg ser poenget ditt det er bare det at bilprodusentene arbeider i forskjellige segmenter i bilmarkedet (idiotisk å sammenligne en Kia med en Porsche) men Nokia, SE, Motorola er alle sammen bare mobilprodusenter (selv de driver med andre ting i tillegg). De koster alle sammen omtrent like mye og har alle sammen omtrent samme funksjonene. Den største likheten mellom bil og mobil markedet er identitets funksjonen sombåde bilder og mobiler har. Det å ha en Mercedes kan sammenlignes med å ha en dyr telefon. Vertu er den eneste reindyrka liksus produsenten som jeg vet om. (Vertu = Nokia samme som Lexus = Toyota)

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldig at Nokia er desidert størst. De har vært uhyre flinke med merkebygging: For mange er mobiltelefon synonymt med Nokia. Alt snakket om feilprosenten på Nokias telefoner tror jeg spiller liten rolle. Nokia har stort sett et gjennomarbeidet og logisk grensesnitt, og folk vil heller ha en telefon med risiko for feil enn en feilfri telefon som er vanskelig å bruke.

Lenke til kommentar

for 3-4 år siden var det nok riktig at Nokia var lettere å bruke. Nå tror jeg det bare er at folk ikke gidder å sette seg inn i en ny telefon. Og det er synd. Har ikke noe tro på at andre merker er vanskeligere å bruke nå om dagen. På noen modeller synes jeg det heller er motsatt når Nokia har så knøttsmå skjermer og en meny som stammer fra 3310.

Nå om dagen er det så mye nytt på markede at folk må bare finne seg i at de må lære seg noe og da blir det kanskje lettere for dem å velge andre modeller. Ønsker ikke Nokia nedenom og hjem, men synes ikke de fortjener den posisjonen de har nå.

Lenke til kommentar

enig.. nokia er no ordentlig dritt'!!.. hadde det ikke vært for dette med logoer, ringetoner og byttbare deksler hadde de ikke ligget på toppen nå!!

 

nokia er fjortiss telefoner deelux!

 

faren min hadde en siemens i flere år.. ALDRI en ting feil med den.. (og den var gjennom mye asså.. )

på den tia hadde jeg over 5 nokia telefoner som jeg hele tiden måtte bytte ut pga feil.. den datt i bakken en gang og den var helt ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...