Gå til innhold

Code Geass - Hva er din mening om slutten? - Spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Til de som ikke har sett ferdig: Slutten er her, så ikke les

 

Slutten står her, så bare les her om du har sett slutten

 

 

Ja, har akkurat sett siste episode av R2 (50), men lurer og tenker på mange ting. Har også søkt mye rundt på nettet.

 

Er Lelouche død? - Hva tror du?

Det er kanskje det jeg funderer mest over, men mange arguemener på hver side.

 

Hvis han lever

Det er mange bevis på at han enda lever.

1) Han har fått/tatt Charles code, så han har blitt udødelig. Det skjedde da han aktiverte Geass i hans anre øye, og kunne kontrollere begge perfekt.

 

2) "Orange". Ville han som har sverget til Lelouch, godta at han døde sånn sånn? + at han smilte da "Zero" drepte han.

 

3) Minnene til Lelouch da Nunally tokk på han. Bare mennesker som har The Code kan gi sånne minner, som betyr at han har det.

 

4) Slutten med C.C. Hun er glad og smiler. Hun har aldri vært så glad før, og hun har innrømmet at hun liker Lelouch. Da er det rart om hun er så glad hvis han er død.

Kjøreren til den vognen er åpenbart Lelouch. C.C. har også den svanen, som Lelouch lærte å lage i R1, noe som betyr at han har lagd den etter at han døde, for det er usannsylig at C.C. ville spart på den gjennom hele den tiden. Hun sier også “The power of Geass brings loneliness…thats not quite right is it, Lelouch?”, mens hun ser på føreren i det siste ordet. Hun har heller aldri snakket med Marianne eller Mao etter at de døde, så det er rart om hun begynner nå.

 

Hvis han er død

1) Det mest åpenbare. Han døde en lykkelig død hvor verden ville bli glad for fred, når han forsvant.

 

2) Før scenen hvor han dør, ser vi at C.C. sitter i kirken og ber, mens hun gråter.

 

3) "Orange". Lelouche siste ønske var å fjerne krig når han døde, og som han sverget troskap mot Lelouche, var han glad for å gi han hans siste ønske.

 

4) Suzaku gråter mens han dreper Lelouche, med et trist fjes, noe som sier at han er lei seg.

 

5) Slutten. Det behvøer ikke å være Lelouche som er kjøreren, kan være en hvilken som helst gammel mann. Når hun er glad, er det fordi det er første gang hun har likt en person som hun likte Lelouche, og hun er glad for at han fikk ønske sitt oppfylt. Den svanen hun holder lagde Lelouche til henne før han døde, og hun ser på den mens hun snakker til "han".

 

 

 

Det er sikkert flere punkter, men det var de jeg kom på i farten.

Jeg klarer ikke å bestemme meg hvor hvilken jeg skal tro på.

Begge er gode slutter, men er helt forskjellige.

 

Jeg trodde mest på det at han levde, men når jeg så slutten en gang til, så tror jeg egentlig mest på den hvor han død. "Orange" er glad på hans vegne, Suzaku er lei seg når han dreper Zero, minnene som Nunally ser er det siste Lelouche viser henne før hun dør, og C.C. er glad på hans vegne når hun smiler i vognen.

 

 

Nå er det også annonsert at en ny serie vil komme, men med andre personer. Det skal handle om en tid før Lolouche, med C.C. og en gutt som liker på han.

 

I starten da jeg hørte at det skulle komme en ny serie, var jeg veldig glad. Men etterhvert som jeg fant ut hva den skulle handle om, blir det bare dumt.

Nå har jeg nesten bestemt meg for at slutten hvor han dør stemmer, noe som førte det til en "lykkelig slutt, noe lignende som i Death Note. Når de skal lage en ny serie, bare drar de det enda lengre ut, og ødelegger den fine slutten.

Om de skulle lage en ny, skulle det iallefall hvert at en ny krise mot verden har kommet. Landene klarer ikke å takle det, hverken gjør Suzaku/Zero. Derfor spør de om Lelouche's hjelp.

 

Nå er jeg ikke 100 % sikkert på hvorfor jeg lagde denne posten, men måtte få skrevet ned alt, og få noen andres meninger på dette, så hva synes dere? Er han død? Hvorfor, hvorfor ikke? Hva synes dere om den nye sesongen?

 

Nå er det sikkert ikke så alt for mange som har sett serien, men håper at de som har sett den kan komme med sin mening.

 

 

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen formening om han er død eller ikke, men jeg har nettopp sett serien ferdig selv, og vil ha denne i mine innlegg. Begynte for øvrig å gråte i slutten da jeg syntes at det er for jævlig at han bare skal dø slik som det..

 

Hater forresten Rolo for å ha drept Shirley, og det at Lelouch løy til ham når han døde gjorde det ikke stort bedre. Kjente at det knyttet seg noe forjævlig i magen der..

 

JEG VIL HA EN HAPPY ENDING FOR FAEN!

Lenke til kommentar
Til de som ikke har sett ferdig: Slutten er her, så ikke les

Overskrift på tråden din strider mot dette :thumbdown: (heldigvis har jeg sett serien)

Tips til alternativ: "Code Geass - Din mening om slutten (spoileradvarsel!)"

Ang tråden så skal jeg lese mer/svare senere inatt ;) har ikke tid nå.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Den var 6 sider bakover =P

Code Geass - en liten tråd ;)

Ja, så den nå :)

 

Bedre tittel, men hele tråden bortsett fra øverste setning bør være i spoiler. For å hjelpe de som ikke har sett serien men som allikevel roter seg inn i en tråd som denne.

Du har rett.

Sånn, nå har de fått 2 advarsler. Hvis de fremdeles roter seg bort bak spoileren, så er det deres feil.

 

 

Vi kan heller snakke om det i den andre tråden.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...