Gå til innhold

Ny Bærebar Gaming Laptop, trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,en kompiss av meg skal ha seg Gaming laptop. Han har et budsjett mellom 6-10,00 og det som er viktigst er at han får mest mulig for pengene.

 

Jeg har sett på

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584492

Og lurte på om den vil klare seg bra mot det "ca" nyeste? ( Han spiller WoW; MW2, og slekt)

Er en versjon av samme pcn, som utrolig nok er 500kr dyrere, som kommer med I3 prosessor istedet for i4, hva er best?

Nvidia eller Radeon GPU, til gaming laptops, for best ytelse?

 

Burde han gå for den pc`n der? Har dere bedre forslag?

Har ingen krav på hvilket merke.

 

-Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker selv å kjøpe nettopp den pcen du linket til, og etter det jeg har funnet er nok det blandt de aller beste tilbudene i prisklassen rundt 8000.

 

Andre pcer som må tas med i vurderingen etter min mening er Asus X77JA. Den er 17", har noe mindre harddisk enn N61, men har til gjengjeld LED baklys i skjermen. Acer 7740/5740 er også nevnt av flere som det beste tilbudet for øyeblikket. (Tenker da først og fremst på versjonene med i5 prosessor etc)

 

Legg forresten merke til at ingen av pcene jeg nevner her ser ut til å være inne i noen nettbutikker for øyeblikket. Har ikke sjekket overalt for alle, men vet at X77JA er utsolgt, og at N61JA ikke er kommet inn noe sted ennå. Det ser derrimot ut til at de vil komme inn i løpet av 1-2 uker alle sammen, hvis leveringsdatoene som er oppgitt på de forskjellige stedene er noenlunde riktige. Så hvis du kan vente så lenge tror jeg de er vel verdt det. Er som sagt selv ute etter pc i samme prisklassen, og har ikke funnet noen tilbud som er tilgjengelige for øyeblikket som ser ut til å kunne måle seg med disse.

Lenke til kommentar

Lurer bare på hvordan HD5730 vil gjøre det iforhold til HD5850/70. Siden du må opp 5-6000 i pris for å nå de skjermkorta.

16" er kurant for oss, siden vi reiser en del og 17" er litt stor for vanelige sekker + +.

Har du noen linker til PC`ne du tenker på, så jeg har noe å se på?

Takk for all hjelp og innspill generelt.

 

Edit- Skriveleifer.

Endret av Crayzi
Lenke til kommentar
Lurer bare på hvordan HD5730 vil gjøre det iforhold til HD5850/70. Siden du må opp 5-6000 i pris for å nå de skjermkorta.

16" er kurant for oss, siden vi reiser en del og 17" er litt stor for vanelige sekker + +.

Har du noen linker til PC`ne du tenker på, så jeg har noe å se på?

Takk for all hjelp og innspill generelt.

 

Edit- Skriveleifer.

 

Test av Asus X77JA, les post:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=15172671

 

Edit: Når det gjelder skjermkort vs. spill, les post:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=15114959

Endret av cockpit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...