Gå til innhold

Ny prosessor, E5300


Benris

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere min prosessor og siden jeg har liten kunskap om prosessorer tenkte jeg at jeg kunne spørre noen som har bedre peiling. PCen min har nå en Intel Celeron 420, men vet ikke helt hva som må passe før jeg kjøper.

 

Er ganske sikker hoverkortet mitt har LGA775 socket så jeg peilet meg fram til denne rimelige prosessoren.

 

Jeg har denne pcen med ATI Radeon HD 4760 og 2 gig ram.

 

Så det jeg lurte på er om denne vil passe i hovedkortet mitt, om jeg trenger en ny PSU (har 250W nå), om den trenger en spesiell ledning fra PSU som jeg ikke har, og hvor vanskelig det er å montere en ny prosessor.

 

 

Takk på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt burde støtte E5300, men du må nesten oppdatere til nyeste BIOS først sånn at du er sikker på at CPU er støttet ordenlig.

 

Om din PSU er kraftig nok kommer helt ann på bruken av PC'en og hvilket merke det er, men anbefaler deg uansett å bytte den ut.

Hvilke merke og modell er hovedkortet ditt ?

Lenke til kommentar
Du har en HP PC ?

 

Da må du sjekke med HP om de har en nyere BIOS da det er et hovedkort som ikke er laget for retail markedet.

 

Har du ATX PSU ?

 

tips: søk på google etter atx og matx psu på bilder og se hva som ligner mest på det du har ...

 

Hvis HP er Hewlet Packard så nei, jeg har Packard Bell, vet ikke om det var det du mente.

Min PSU heter FSP250-60HEN og ser sånn ut:

66342k6_19.jpeg

 

Gjorde litt googling og tror det er en ATX.

Lenke til kommentar

Vær ihvertfall sikker på at du finner en BIOS som støtter Core2Quad prosessorer, for såvidt jeg kan lese så støtter bare hovedkortet (altså med BIOS, men ikke nødvendigvis siste versjon) kun Pentium4 og Celeron prosessorer :)

 

Support for an Intel® Pentium® 4 processor in a LGA775 socket with a 800 MHz system bus, 2.8Ghz to 3.8 GHz or higher.

Support for an Intel® Celeron® processor in a LGA775 socket with a 533 MHz system bus, 2.8 GHz or higher.

Lenke til kommentar

Fant BIOS til hovedkortet mitt her. Men det står "Operating System: Windows Vista" og jeg bruker Windows 7, har dette noe å si? Og hvordan kan jeg finne ut om denne BIOS støtter Core2Quad? Står veldig lite på denne siden. :ermm:

 

EDIT: E5300 er jo en Pentium, trenger jeg Core2Quad for den?

Endret av nfsu_2
Lenke til kommentar
Fant BIOS til hovedkortet mitt her. Men det står "Operating System: Windows Vista" og jeg bruker Windows 7, har dette noe å si? Og hvordan kan jeg finne ut om denne BIOS støtter Core2Quad? Står veldig lite på denne siden. :ermm:

 

Kan jo alltids prøve med en support mail til Packard, og se om de kan hjelpe deg. De bør hvertfall vite hva som støttes og ikke støttes når du ikke finner informasjonen selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...