Gå til innhold

Oppladbare vs "vanlige" batterier


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med bruk av oppladbare batterier i kamera som normalt bruker vanlige batterier. Jeg vet at det finnes produkter der produsenten advarer mot "bytte" av batterier. Dette er en ting jeg vil ta hensyn til før jeg avgjør hvilket kamera jeg skal kjøpe.

 

Prøvde å leite her på forumet, men fant ikke noe om temaet.

 

Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig ingen kameraer som bruker bare Vanlige AA batterier.

 

Men vis kameraet du kjøper har et lithium batteri som følger med, ville jeg ikke kjøpt uorginale batterier, siden laderen som følger med er spesielt bygd for nettopp det batterie som fulgte med kameraet ditt.

 

Men er det snakk om "vanlige oppladbare batterier (NiMH).

 

Tror ikke JEG at det skulle være noe i veien for og kjøpe nye.

Lenke til kommentar

Problemet er: Jeg har en minidiskspiller. Den kan bruke alle typer baterier om hverandre (og det er greit). Men, jeg har også en Bærbar cd-spiller (Panasonic). Der var det med 2 "vanlige" oppladbare NiCd batterier. I bruksanvisningen til denne står det spesifikt at det ikke skal brukes vanlige batterier pga. forskjell i volten. (1.2 vs 1.5 volt).

 

Det er her spørsmålet mitt er, for jeg vil ha muligheten til å kunne bruke begge typer batterier uten at det går ut over kamera. Ustabilt, dårlig kapasitet, ytelsesreduksjon, maskinvarefeil etc.

 

Er det bare og bruke oppladbare og vanlig om hverandre.

 

(Selvfølgelig parvis to og to like batterier, ikke "blande"ulike batterier)

:-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...