guLingen Skrevet 7. februar 2010 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Hei I de siste dagene har jeg slitt med at cpuen har låst seg stort sett på 90-100% når jeg er i desktop. Jeg merket det først på torsdag den 28/01-2010 etter at jeg hadde installert et spill, Call Of Duty - Modern Warfare 2. Først tenkte jeg at jeg kunne kanskje løse dette selv ved å søke meg litt fram på nettet for tips og lignende, men etter å ha prøvd tips som, defragmentering, virus/spy-bot sjekk etc og prøvd "høyre klikk på start" > "egenskaper" > "start-meny" > "tilpass" > gått under "søk i filer" > så skrudd alternativet på "ikke søk i filer" har dette ikke hjulpet meg noe som helst. også skrudd av automatisk Windows update så jeg installerer kun de viktigste opdateringene to tre av gangen i tilfelle noe skulle gå galt så jeg kan stille pcen tilbake, noe jeg også gjorde første dagen jeg merket dette. uten å lykkes noe mere med det. I Taskmgr har jeg også sett at plutselig ble det en haug med prosesser som har kommet, ikke vet jeg hvilke som skal være til vanlig eller ei, men har plutselig 67 prosesser som står og går etter oppstart. og har da elimenter noe etter å ha gått igjennom "oppstart" (kjør: msconfig). I taskmgr er det to prosesser som skiller seg veldig ut, det er da explorer.exe som ligger konstant på 49-50% og svchost.exe som tar opp alt fra 30-45%. og har plutselig 12 stk av denne svchost.exe hvor den største ligger på 48k kb de andre 11 ligger på 1k kb til 3-4k kb. Noe jeg føler ikke stemmer særlig bra. Men prosessorprosenten går kun opp når jeg går inn på et spill eller når jeg er i desktop, når jeg er inne på browseren så går cpuen ned til det vanlige jeg hadde før, alt ifra 2-5% når jeg ikke har noen programmer oppe å går. Jeg er ingen ekspert på pc, har bare plukket opp litt fancy navn her og der, så forklar helst nøye hvis dere vet hvordan eller har tips til hva som kan gjøres for å fikse problemet. Sitter nå med WinVista Home Premium 32-bit operativsystem og prosessor: AMD Athlon 64 X2 DualCore 6000+ 3,01GHz med ram på 2GB (hvis dette har noe å si for å hjelpe til da) Hilsen desperat person som irriterer seg over problemet Endret 7. februar 2010 av guLingen
Phido78 Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Denne artikkelen beskriver ganske greit hvordan du kan finne ut hva som bruker mye ressurser og liknende; http://itpro.no/art/12409.html
BmOnline Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 HeiI de siste dagene har jeg slitt med at cpuen har låst seg stort sett på 90-100% når jeg er i desktop. Jeg merket det først på torsdag den 28/01-2010 etter at jeg hadde installert et spill, Call Of Duty - Modern Warfare 2. Først tenkte jeg at jeg kunne kanskje løse dette selv ved å søke meg litt fram på nettet for tips og lignende, men etter å ha prøvd tips som, defragmentering, virus/spy-bot sjekk etc og prøvd "høyre klikk på start" > "egenskaper" > "start-meny" > "tilpass" > gått under "søk i filer" > så skrudd alternativet på "ikke søk i filer" har dette ikke hjulpet meg noe som helst. også skrudd av automatisk Windows update så jeg installerer kun de viktigste opdateringene to tre av gangen i tilfelle noe skulle gå galt så jeg kan stille pcen tilbake, noe jeg også gjorde første dagen jeg merket dette. uten å lykkes noe mere med det. I Taskmgr har jeg også sett at plutselig ble det en haug med prosesser som har kommet, ikke vet jeg hvilke som skal være til vanlig eller ei, men har plutselig 67 prosesser som står og går etter oppstart. og har da elimenter noe etter å ha gått igjennom "oppstart" (kjør: msconfig). I taskmgr er det to prosesser som skiller seg veldig ut, det er da explorer.exe som ligger konstant på 49-50% og svchost.exe som tar opp alt fra 30-45%. og har plutselig 12 stk av denne svchost.exe hvor den største ligger på 48k kb de andre 11 ligger på 1k kb til 3-4k kb. Noe jeg føler ikke stemmer særlig bra. Men prosessorprosenten går kun opp når jeg går inn på et spill eller når jeg er i desktop, når jeg er inne på browseren så går cpuen ned til det vanlige jeg hadde før, alt ifra 2-5% når jeg ikke har noen programmer oppe å går. Jeg er ingen ekspert på pc, har bare plukket opp litt fancy navn her og der, så forklar helst nøye hvis dere vet hvordan eller har tips til hva som kan gjøres for å fikse problemet. Sitter nå med WinVista Home Premium 32-bit operativsystem og prosessor: AMD Athlon 64 X2 DualCore 6000+ 3,01GHz med ram på 2GB (hvis dette har noe å si for å hjelpe til da) Hilsen desperat person som irriterer seg over problemet Her kan du lese om å installere pagedefrag.exe et spesialprogram for å fjerne fragmenter, ser du sliter med at explorer exe går for full mugge. Da har du fått mye fragmenter i pagesys.exe som ligger i system rota på windows. Jeg hadde akkurat samme problemet, og pcen begynte å bli veldig treg. Jeg tror dette kom at at maskinen i lengere tid aldri ble slått av, bare i hvilemodus, så det har jeg sluttet med. Her er linken om å installere pagedefrag: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151 Litt ned på denne siden finner du kapitlet om pagedefrag.exe. Vennligst BmOnline
guLingen Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 (endret) Her kan du lese om å installere pagedefrag.exe et spesialprogram for å fjerne fragmenter, ser du sliter med at explorer exe går for full mugge. Da har du fått mye fragmenter i pagesys.exe som ligger i system rota på windows. Jeg hadde akkurat samme problemet, og pcen begynte å bli veldig treg. Jeg tror dette kom at at maskinen i lengere tid aldri ble slått av, bare i hvilemodus, så det har jeg sluttet med. Her er linken om å installere pagedefrag: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151 Litt ned på denne siden finner du kapitlet om pagedefrag.exe. Vennligst BmOnline Hei BmOline Prøvde programmet, men dessverre ser det ikke ut til å funke for min feil her Men takk for hjelpen alikevel Endret 10. februar 2010 av guLingen
lperik Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Reinstall windows = fixed.. Ikke vits å bruke masse tid på å prøve å feile når man ikke vet feilen.. Tar mye mindre tid å ta backup og så reinstall..
BmOnline Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 HeiI de siste dagene har jeg slitt med at cpuen har låst seg stort sett på 90-100% når jeg er i desktop. Jeg merket det først på torsdag den 28/01-2010 etter at jeg hadde installert et spill, Call Of Duty - Modern Warfare 2. Først tenkte jeg at jeg kunne kanskje løse dette selv ved å søke meg litt fram på nettet for tips og lignende, men etter å ha prøvd tips som, defragmentering, virus/spy-bot sjekk etc og prøvd "høyre klikk på start" > "egenskaper" > "start-meny" > "tilpass" > gått under "søk i filer" > så skrudd alternativet på "ikke søk i filer" har dette ikke hjulpet meg noe som helst. også skrudd av automatisk Windows update så jeg installerer kun de viktigste opdateringene to tre av gangen i tilfelle noe skulle gå galt så jeg kan stille pcen tilbake, noe jeg også gjorde første dagen jeg merket dette. uten å lykkes noe mere med det. I Taskmgr har jeg også sett at plutselig ble det en haug med prosesser som har kommet, ikke vet jeg hvilke som skal være til vanlig eller ei, men har plutselig 67 prosesser som står og går etter oppstart. og har da elimenter noe etter å ha gått igjennom "oppstart" (kjør: msconfig). I taskmgr er det to prosesser som skiller seg veldig ut, det er da explorer.exe som ligger konstant på 49-50% og svchost.exe som tar opp alt fra 30-45%. og har plutselig 12 stk av denne svchost.exe hvor den største ligger på 48k kb de andre 11 ligger på 1k kb til 3-4k kb. Noe jeg føler ikke stemmer særlig bra. Men prosessorprosenten går kun opp når jeg går inn på et spill eller når jeg er i desktop, når jeg er inne på browseren så går cpuen ned til det vanlige jeg hadde før, alt ifra 2-5% når jeg ikke har noen programmer oppe å går. Jeg er ingen ekspert på pc, har bare plukket opp litt fancy navn her og der, så forklar helst nøye hvis dere vet hvordan eller har tips til hva som kan gjøres for å fikse problemet. Sitter nå med WinVista Home Premium 32-bit operativsystem og prosessor: AMD Athlon 64 X2 DualCore 6000+ 3,01GHz med ram på 2GB (hvis dette har noe å si for å hjelpe til da) Hilsen desperat person som irriterer seg over problemet Her kan du lese om å installere pagedefrag.exe et spesialprogram for å fjerne fragmenter, ser du sliter med at explorer exe går for full mugge. Da har du fått mye fragmenter i pagesys.exe som ligger i system rota på windows. Jeg hadde akkurat samme problemet, og pcen begynte å bli veldig treg. Jeg tror dette kom at at maskinen i lengere tid aldri ble slått av, bare i hvilemodus, så det har jeg sluttet med. Her er linken om å installere pagedefrag: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151 Litt ned på denne siden finner du kapitlet om pagedefrag.exe. Vennligst BmOnline Hallo igjen! Ja, nå kan det være at du ønsker å ta en installasjon som fører til at du ikke mister noe av det som du har i personlige mapper, e-post mv? Da fins det en installasjon som funker bra i XP, men vet ikke om den også går i vista og win 7. Denne installasjonen reinstallerer systemfilene, men du beholder personlige innstillinger på skriverbord, etc. Her er den veiledningen: Maskinen vil ikke starte Hvis du ønsker å løse følgende problem: 1. Maskinen vil ikke starte. Booter opp, men stopper og begynner å boote igjen. Hva gjør vi da? 2. Det finnes hjelp som nevnt over i forrige innlegg, å kjøre WIN install cd og la den kjøre helt til den er ferdig. 3. Når skjermen kommer opp med melding om at den har funnet en partisjon for win. Trykker du nå enter. 4. Så kommer det opp et bilde hvor du må bekrefte at du er enig i rettighetene. Trykk F8. Så kommer bildet hvor du kan velge en reparasjon av partisjonen. 5. Her velger du E slik at maskinen forsøker å reparere den eksisterende patisjonen. Dette tar ca 50 minutter. 6. Det står slik tekst: “If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it” Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process. Husk, ikke rør noen taster neste gang windows booter. Det kommer spørsmål på skjermen om å kjøre CD, men ikke rør. 7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes. Når maskinen booter neste gang så skal du holde "fingrene av fatet". Ikke rør. Du går bare inn og svarer på land og du setter inn det som det blir spurt om. Nøkkelen for XP har du for hånden. Når du har kjørt dette er WINDOWS tilbake som før med alt du hadde intakt. Vennligst BmOnline ps: Om du nå prøver ut denne metoden først, om den virker så sparer du litt arbeide, om du da ikke allerede har formatert allerede?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå