Gå til innhold

Reise fra kattene i 6 uker


Anbefalte innlegg

Pga personlige grunner må jeg om et par måneder reise fra de to nydelige kattene mine i ca 4-6 uker. De er begge innekatter på omtrent seks måneder. Jeg ville helst tatt de med meg om det er mulig men er ikke sikker på om det går enda.

 

Men uansett- for å være føre var har jeg sjekket ut et par kattepensjonat men det billigste jeg fant var ca 8000,- for en katt. Så sikkert 16 000,- for to med litt rabatt sikkert.. Og det er dessverre mer enn jeg kan betale:(

 

Jeg har en familie med fire barn som ønsker seg katt som har sagt seg villig til å overta mens jeg er borte, men "husmoren" er ikke særlig glad i katter, dyr generelt eller det lille av rot som det å ha katt fører med seg. Mannen som er veldig glad i katter er på jobb nesten 12 timer om dagen, så det ville blitt hennes ansvar å ta vare på kattene.. Derfor er jeg litt bekymret for den løsningen. At hun skal sparke de ut eller ha noen "uhell" med de:(

 

En annen ting jeg leste om er at jeg kunne la kattene være hjemme alene (siden de er to og kan underholde hverandre) og en person kan komme innom hver eller annenhver dag og gi de mat, vann, fjerne etterlatenskaper osv..

 

Hva synes dere er den beste løsningen? Har dere noen forslag? Og hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde IKKE latt de være alene i seks uker.

Da MÅ noen komme hver eneste dag, for å fjerne bæsj fra kassen og skifte på den to ganger i uka.

Du aner ikke hvor mye det kommer til å stiiiinke i huset ditt, dersom disse kattene skal være alene :p

Jeg dro fra kattene mine ei uke i sommer. Naboene passet de. Slapp de inn og ut. Den ene katten hadde seff tisset på en sekk som stod på stua, og det var ikke den beste lukten å komme hem til!

Lenke til kommentar

For det første:

Når man har påtatt seg ansvaret å ha et eller flere dyr, må man være klar over at man ikke plutselig kan reise bort i 6 uker, uansett hva grunnen er

Hvis man vet at det kan komme til å skje, må man ikke skaffe seg dyr

 

Ellers, i denne situasjonen, ser jeg bare tre alternativer:

1: ikke dra

2: få noen til å se etter kattene hver eneste dag (de må ha oppmerksomhet, kos og aktivisering)

3: få noen til å bo i huset/leiligheten når du er vekk

Lenke til kommentar
Tusen takk for gode svar:) Jo det er nok ikke en kjempegod løsning men kanskje bedre enn alternativene:(

 

Og til Carrie- grunnen til at jeg har disse kattene er fordi de skulle bli avlivet dersom ingen ville ha dem.. Jeg VIL ikke reise fra de, men har ikke noe valg. Det er ikke som om jeg skulle dratt til syden eller noe sånt.. Jeg elsker de to små monstrene mine og gleder meg til fremtiden sammen med de. Derfor spør jeg her for å finne den beste løsningen iogmed at dere sikkert er mer kattekyndige enn meg. Jeg synes det er litt unødvendig å si at jeg ikke burde ha katt.

 

Om jeg skulle ha reist på ferie f.eks, hadde jeg funnet noen som er glad i katter og som kattene allerede kjenner fra før til å ta vare på de før jeg bestillte ferien..

Men ellers er jeg er helt enig med deg etter å ha lest et annet innlegg du skrev tidligere. Om ferie- katt- avlivning.

 

Beklager om jeg ble litt hissig forresten..

Hehe, ja, den går igjen. Folk som bruker avliving som pressmiddel for å få gitt bort katter og kattunger, er totalt idioter og uansvarlige til fingertuppene. Men folk går på det, og tar imot kattene.

Fordi de får dårlig samvittighet og føler at kattenes skjebne ligger i deres hender.

Og da har jo personen som er ansvarlig for kattene lykkes. Stygg måte å bli kvitt dyr på, men det fungerer.

 

Hvorfor MÅ du reise, om jeg tør spørre?

Jobbseminar?

 

Du virker ikke hissig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...