Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1 NIC til FTP og 1 til CS :-)


Anbefalte innlegg

Veit det har vore liknande spørsmål før, men eg har ikkje funne noko som har hjulpe meg...

 

Eg har nå 1stk 3com nettverkskort og 1 stk Unex nettverkskort.

Det eg vil gjera er å køyra ein FTP server på 3com kortet og allt anna på Unex kortet.. Er det nokon som veit korleis eg kan gjera dette?

Dvs. eg trur eg har funne ut korleis eg vel kva kort (IP-adresse) som skal brukast på FPT serveren (BulletProof), men eg finn ikkje ut korleis eg skal få all anna trafikk til å bruka det andra koret..

 

Sys spec.:

Duron 800@1000

Abit KT7 RAID

1x 3com NIC

1x Unex NIC

Windows XP pro

 

(Om nokon veit korleis ein stillar inn kva IP adresse som skal benyttast i BP kan dei godt seia i fra, pga. at eg ikkje har moglighet til å sjekka at eg har gjort rett :razz:)

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vesentlig å vite hvilket OS du bruker.

....Glem det jeg så nå at du bruker WinXP....

 

I windows2000 kan du styre dette ved å gå inn på egenskaper på nettverkskortet, (I Xp er dette "Firewallinstillinger") inn på Advanced tror jeg (sitter ikke ved en 2000 maskin nå). Der kan du velge hvilke porter osv som skal være åpne. Er ikke sikker på om det løser ditt problem, men da kan du f.eks. på nettverkskortet "til Ftp'n" åpne port 21 og ikke noe annet. Påå det andre kan du sperre Port 21, men la alt annet være åpent.

 

_________________

 

M.v.h.

Jarle

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-28 14:35 ]

Lenke til kommentar

JarleW:

Takk!

Får prøva dette når eg kjem heim, god ide!

 

dreamer:

Takk til deg og, men eit av poenga mine var at dei andre aplikasjonane (som spel, nedlasting ++) skulle bruka det andre nettverkskortet. (På den måten kan ein ha brukbar ping i CS sjølv om ein del folk lastar ned frå ftp'n :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-29 08:28, tZar skrev:

Om du får brukbar ping avhenger jo av om du har separat linje til hvert av NIC'ene... Hvis du fks kjører samme ADSL linja på begge kortene vil jo ikke dette ha noe hensikt.


 

Helt enig !

Pingen har jo ikke noe med det å gjøre, for det er jo den båndbredden du har inn/ut av huset som er den avgjørende faktor. Du går jo ikke "tom" for båndbredde på nettverkskortene (10/100Mb ?) med det første alikevel, så hvis det er det som er poenget tror jeg du har bomma. (Med mindre du har 100Mb linje up/down da :wink: )

Lenke til kommentar

Joda, så glømte me såklart å presisera (i første inlegg) at detta skal benyttast på LAN til helga :smile:

Der køyrer me jalfall 100 Mb full duplex m/heilt nye svitsjar :grin: (fortsatt plass til fleire.. http://www.qtreff.sveio.com)

 

Trur nok (dessverre) ikkje at det er nettverkskorta som er flaskehalsen ut til internett heima.. 64k ISDN er tross alt ikkje _så_ raskt :wink:

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være så lett å få fylt opp 100 Mbit uten at det går utover ytelsen i CS (i hvert fall ikke i PC-en din).

 

Men hvis du absolutt vil ha det så vil det være som nevnt tidligere å bruke firewall. du kan i tillegg se litt på ipadressene i ipconfig (start>run)

 

Om det blir samme ip på begge vet jeg ikke (det er vel kanskje litt dumt)

 

Hva da med data maskin navnet. Hvilket peker det på, kan man jo da spørre seg.....

(bare for å ha nevnt det så er mitt datamaskin navn mainframe, kult egentlig...)

Lenke til kommentar

Tja..

Prøvde å sperra for all anna trafikk enn port nr.21 i går (på "ftp kortet").. for å sei det sånn så verka det ikkje :smile: Eg fekk kobla meg til ftp'serveren, men eg fekk ikkje gjort noko anna.. Jaja, finne vel kanskje utavdet i ettermiddag/kveld...

 

Takk for svar jalfall!

 

_________________

logotop.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-02-01 14:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-01 14:17, DoMind skrev:

Tja..

Prøvde å sperra for all anna trafikk enn port nr.21 i går (på "ftp kortet").. for å sei det sånn så verka det ikkje :smile: Eg fekk kobla meg til ftp'serveren, men eg fekk ikkje gjort noko anna.. Jaja, finne vel kanskje utavdet i ettermiddag/kveld...


 

Ikke glem at port 21 er inn til FTP serveren. Tror det er port 22 som er fra ftp serveren og til deg....Noen som veit dette med sikkerhet?

Lenke til kommentar

Tja.. eg fekk jo kobla meg til serveren, men når eg prøvde ein refresh kom det opp (i klienten) connection to "IP":3xxx

Det merklige var at den porten forandra seg frå kvar gong eg prøvde?

hmf..

Kanskje det lettaste er å starta CS, finna ut kva kort den vel seg og bruka det andre kortet som "FTP-kortet"?

Jaja.. me får prøva å feila.. det me lære noko av :razz:

Lenke til kommentar

Bruker Flash 5.0

Er egentlig veldig enkelt. Må bare ha tunga rett i munnen og litt tålmodighet.

Er helt newbee når det gjelder Flash. Det jeg kan har jeg gjordt ved å prøve (og feile :smile: ). Også gått igjennom tutorials'ene på hjelp-menyen.

 

Quote:


On 2002-02-01 14:26, hasuwest skrev:

JarleW, hvordan lager du den t0ffe greia som det står åssen pc du har? Hvilket program brukte du til å lage det :smile: ?



Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-01 14:58, The Jackal skrev:

Port 20 for dataoverføring på ftp (helt sikkert), og port 21 for kommandoer. Port 22 er vel SSH så vidt jeg husker, men det har jo ikke noen relevans i denne sammenheng. Uansett, for å kjøre en ftp-server, må du ha port 20 og 21 åpne.


 

Port 20 var det ja........

Lenke til kommentar

Sånn ja..

Eg gjorde det på den enklaste måten eg.. fyrte opp CS og fann ut kva nettverkskort det brukte (så satsa eg på at dei andre spela ville bruke samma nettverkskort, og det gjorde dei!)Deretter sette eg fast IP på det eina kortet, sette BPFTP til å berre bruke denne IP'n og håpa på det beste..

Resultatet blei forsåvidt bra, bra ping i CS, men.. BPFTP'n drar jo litt CPU-kraft når mange skal lasta ned på ein gong :smile: Det løyste eg ved å setta low-priority på FTP'n mens eg spelte, og sette den til høg mens eg gjorde *liteCPUintensive* ting..

Altialt ganske vellykka :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...