Gå til innhold

Hvilket filsystem til Linux?


Anbefalte innlegg

Det kan kansje være lurt å skru av bruk av bufferminne på harddisken, hvis du vil ha et robust filsystem. Med bufferminne på harddisken kan ikke operativsystemet ha kontroll på hva som er skrevet og hva som ikke er skrevet til harddisken. Dette gjelder selv om man har filsystem med journal (tror jeg da).

Skal ikke si noe for sikkert, men jeg vet hva som skjedde med meg. Det som uansett skjedde var at filer som normalt ikke skrives til (libs) forsvant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det lurte jeg også på, men tror han mener: Journaliserende, altså, .. Du skjønner. Journal, engelsk ord. (Å logge, indeksere HD'en)

 

Ja skjønte det nå... men skremmende like fullt ;)

 

At det oppleves som skremmende måtte jo selvsagt komme fra en mann med Arnulf Øverland sitert i signaturen. Øverland var jo riksmålfundamentalist av rang.

 

Lol joda... men Øverland var så genial på så mange andre felter da!

Lenke til kommentar

Journal er et engelsk ord, ja, men det stammer nok fra fransk.

Eh, hva tror du poenget mitt var. Journal er like mye et norsk ord som engelsk _P

 

 

Er fullt klar over hva du mente...

Det ble kanskje litt feil det der.. Men poenget er uansett, at det blir litt fjernt å forklare journal som et engelsk ord, når det er en integrert del av vårt vokabular (det norske).

Lenke til kommentar

Journal er et engelsk ord, ja, men det stammer nok fra fransk.

Eh, hva tror du poenget mitt var. Journal er like mye et norsk ord som engelsk _P

 

 

Er fullt klar over hva du mente...

Det ble kanskje litt feil det der.. Men poenget er uansett, at det blir litt fjernt å forklare journal som et engelsk ord, når det er en integrert del av vårt vokabular (det norske).

 

Jepp du har et poeng der... si.. skal vi se hvor mange ganger vi klarer å neste quote-taggen? (kødder) :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...