Gå til innhold

Trenger hjelp med internett


Visslarr

Anbefalte innlegg

Ok. Har nettop registrert meg her fordi jeg er helt desperat etter hjelp.

 

Allt sammen begynnte på morgenen for rundt en time siden, da jeg skulle spille Modern Warfare 2 med vennen min. Skulle invite ham, og sendte ham flere titalls invites, men han joina ikke. Det var da at jeg så NAT Type: Strict. Da tenkte jeg, nei å nei. Fordi jeg har lest om dette før, men jeg vet ikke hvordan man fikser det. Så jeg surfet rundt på nettet, og prøvde flere forskjellige løsninger. Forwarde portene, UPnP enabled og masse andre ting.

 

Men det rare er at når jeg tar test internett connection, så står det NAT Type: 2, men på Modern Warfare 2 står det strict. Hva er det som skjer her? Jeg ønsker virkelig at noen her skal kunne hjelpe meg, fordi det er like før jeg tar av.

 

Jeg bruker en THOMSON ST780 Speedtouch modem, har prøvd allt virkelig tror jeg. Håper virkelig det er noen her som kan hjelpe meg.

 

Men jeg pleier også å bli logget ut av Playstation Network helt random mange ganger, men nå er det ikke så ofte, men det skjer fortsatt. Og in-game lagger det sykt mye, selv når det er 1v1. Begynner å lure på om det er 1.08 patchen eller internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er problemer lokalt ja.. Har du prøvd med kablet tilkobling? Det at man detter ut av netverket random (PS network) er vel ganske så vanlig. Hadde disse problemene før jeg også, men jeg husker desverre ikke åssen jeg løste det.

 

Er du koblet direkte til bredbåndsruteren eller har du en ruter i mellom?

 

Har du forresten prøvd å få han til å invitere deg? på MW1 så funket det ikke for meg å invitere, men jeg kunne bli invitert!

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Vell. Jeg har et multimodem, så jeg antar at det er et modem og router i en pakke? Har lest rundt omkring, og ser at man skal trekke kabler her og der. MEn tingen er at PS3 og PC står på første etasje av huset, og multimodemet står på andre etasje.

 

Men om jeg er koblet direkte eller ikke vet jeg ikke. Er ikke noe flink på PC og sånt.

 

Ja, vi har begge to prøvd. Står cannot connect to host.

Endret av Naddral
Lenke til kommentar
Vell. Jeg har et multimodem, så jeg antar at det er et modem og router i en pakke? Har lest rundt omkring, og ser at man skal trekke kabler her og der. MEn tingen er at PS3 og PC står på første etasje av huset, og multimodemet står på andre etasje.

 

Men om jeg er koblet direkte eller ikke vet jeg ikke. Er ikke noe flink på PC og sånt.

 

Ja, vi har begge to prøvd. Står cannot connect to host.

 

 

Har du prøvd å strekke en kabel fra PS3 og rett i modemet/ruteren? Altså ikke trådløst men kablet tilkobling? Hvis modemet er langt unna så kan du flytte PS3 til samme rommet og koble til med kabel, og så bruker du en pc skjerm eller noe slik at du får testet om det funker med kabel.

Lenke til kommentar

Virker som om man må gjøre mye her. Bruker en bærbar pc da. Trodde bare at jeg kunne åpne noen porter på routeren og så var allt sammen fikset. Ingen av vennene mine har dette problemet her, allt sammen glir fint hos dem, men hos meg ser det ut som om det er bare problemer her.

Lenke til kommentar

Kommer du inn på ruteroppsettet via pcen? Du kan prøve å aktivere noe som heter DMZ på ruteren, dette åpner vel stort sett alle porter. Men kan vel utgjøre en liten trussel mot inntregning osv på dataen. Syns dog det er rart at du får strict online når du har NAT2, men kan hende det er en brannmur i ruteren som ødlegger litt for deg.

 

Ruteroppsett er noe ordentlig dritt når man ikke er flink på det desverre.. Du kan prøve å google navnet på ruteren og PS3 på google og sjekke om det dukker opp noen som har hatt samme problem.

Lenke til kommentar

Har NAT problemer selv, så hiver meg på denne tråden.

Oppsettet er Thomsom modem -> kabel -> Dlink router -> ps3.

 

Har prøvd med trådløst, kablet nett både fra router til ps3, og rett fra modemet til ps3. Har åpnet porter, skrudd av/på DMZ, satt statisk ip etc., men likevel har jeg NAT type 3 uansett kablet eller trådløst.

 

Er det da ISP det er noe galt med? Har NextGenTel...

Lenke til kommentar
Har NAT problemer selv, så hiver meg på denne tråden.

Oppsettet er Thomsom modem -> kabel -> Dlink router -> ps3.

 

Har prøvd med trådløst, kablet nett både fra router til ps3, og rett fra modemet til ps3. Har åpnet porter, skrudd av/på DMZ, satt statisk ip etc., men likevel har jeg NAT type 3 uansett kablet eller trådløst.

 

Er det da ISP det er noe galt med? Har NextGenTel...

 

Jeg har nextgentel jeg og, og jeg slet veldig når jeg la en router inn mellom modemet og PS2 den gangen.Jeg mener jeg satt opp innstillingene manuelt, med riktige DNS adresser osv osv, men det er litt annerledes med PS2 kontra PS3.

 

Nå har jeg den hvite trådløse routeren(husker ikke hva den heter) og da har jeg ikke hatt noen problemer ved å være tilkoblet den med trådløst nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...