Gå til innhold

Skurr på TVbildet fra PCen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hjeeeelp, jeg plages!! :dribble:

Har koblet PC til TV, men som så mange andre plages jeg med å få bilde. Alt skurrer og det kan såvidt skimtes at det finnes noe bilde i bakgrunnen av all skurringen (svarte og hvite prikker på skjermen), og når skjermbeskytteren kommer på blir det to bilder på skjermen som hopper opp og ned på TVen samtidig som litt mindre skurr.

Vel, nok om det. Dette betyr vel iallefall at det finnes en viss connection mellom PC og TV. Jeg har en HP DV2222ea (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=152484) og en Samsung bakprojektor-TV (http://www.dealtime.co.uk/xPF-Samsung-SP-42Q2HL). Kjøpte en VGA-kabel (VGA i begge ender) som jeg plugget i PCen og en annen liten kabel med VGA i ene enden og RGB i andre som jeg plugget i TVen. Fyren på Elkjøp sa jeg måtte ha slike.

Jeg har kun behov for bilde (powerpoint som skal gå om og om og om igjen), ikke lyd. Han "fyren" på Elkjøp sa videre at det kunne være enkelte TV/PCer som det allikevel ikke nødvendigvis ville fungere på. Håper noen der ute har greier på hva jeg gjør feil, specs finnes på linkene for både TVen og PCen.

Endret av gasolina
Videoannonse
Annonse
Skrevet
H... og en annen liten kabel med VGA i ene enden og RGB i andre som jeg plugget i TVen.

Er det en slik? Dette er ikke RGB, det er komponent. Og VGA fra PC til komponent fungerer ikke.

image.jpg

Skrevet

Jeg anbefaler generelt sett i slike tilfeller at man prøver seg frem med andre oppløsninger og oppfriskningsrater, dersom du ikke alt har gjort det. PC-en kan muligens kjøre en oppløsning/oppfriskningsrate som TV-en ikke støtter.

Men som nevnt over her kan det være at selve tilkoblingen/kabelen er feil også. For å gå fra PC-VGA til komponent trengs en egen konverteringsboks.

Skrevet (endret)

Det stemmer det bildet der, er prikk lik den ene korte kabelen jeg kjøpte. Har også prøvd å endre oppløsning i alle retninger, og etter et par timers banning gadd jeg ikke å prøve mer frem og tilbake.

Dere mener kablene jeg har kjøpt ikke fungerer, hva skal jeg kjøpe da? Han skal få høre det han "fyren" på Elkjøp :p jaggu skal han det :)

Burde det egentlig blitt skurrete bilde hvis kablene er helt på jordet??

Endret av gasolina
Skrevet

Tja, det er vel et RGB signal som kommer inn til TV, i alle fall delvis. Og komponentinngangen kan sikkert gi et slags bilde, men fargene vil ikke kunne fungere.

Det finnes svært få PC skjermkort, om noen, som kan gi ut komponent. Tror den kabelen er beregnet for å få komponent inn i en VGA kontakt på en projektor.

Skrevet

oki, litt klokere nå..da er det bare å returnere til butikken...hva skal jeg spørre etter da egentlig? de der forståsegpåerne som skal selge el-utstyr finnes overalt, så dropper å spørre og heller kun be om det jeg skal ha :)

Skrevet

Det er ikke sikkert Elkjøp har noe som kan brukes. VGA fra PC kan kun plugges inn i en VGA kontakt på skjerm, det finnes ingen kabel overgang.

Har du ikke VGA inngang på TV så må enten bruke kompositt / S-Video (dårligere kvalitet), eller bruke en slik konverter som Howard foreslår.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...