Gå til innhold

Disken faller ut og blir borte, gjentar seg.


Anbefalte innlegg

Disken av type WD500gig , faller ut av windows uten noen form for feilmelding eller advarsel.

Explorer fryser i 10 sekunder også er disken borte , finnes ikke under disk management elller noe. Restarter og finner den i bios ca 50% av gangene jeg skrur den på.

Har prøvd å bytte strømkontakt og sata kontakt med systemdisken men den blir borte likevel etter en stund.

 

Hilfe plix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disken av type WD500gig , faller ut av windows uten noen form for feilmelding eller advarsel.

Explorer fryser i 10 sekunder også er disken borte , finnes ikke under disk management elller noe. Restarter og finner den i bios ca 50% av gangene jeg skrur den på.

Har prøvd å bytte strømkontakt og sata kontakt med systemdisken men den blir borte likevel etter en stund.

 

Hilfe plix

Hallo!

 

Hvis du får disken opp og går, gå straks inn i sikker modus. Kjør så en chkdsk/ på disken.

 

Gå til start knappen, velg kjør og skriv inn kommandoen.

Kjør så en virussjekk på systemet med oppdatert versjon.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Disken av type WD500gig , faller ut av windows uten noen form for feilmelding eller advarsel.

Explorer fryser i 10 sekunder også er disken borte , finnes ikke under disk management elller noe. Restarter og finner den i bios ca 50% av gangene jeg skrur den på.

Har prøvd å bytte strømkontakt og sata kontakt med systemdisken men den blir borte likevel etter en stund.

 

Hilfe plix

Hallo!

 

Hvis du får disken opp og går, gå straks inn i sikker modus. Kjør så en chkdsk/ på disken.

 

Gå til start knappen, velg kjør og skriv inn kommandoen.

Kjør så en virussjekk på systemet med oppdatert versjon.

 

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

Kjørte chckdsk og virusscan nå ingen feil funnet, tenkte noe hd health kunne avsløre dårlig disk men den viser 100% health.

Lenke til kommentar

høres for meg mest ut som en dårlig kabel/kontaktpunkt problem. Har hatt lignende fenomen selv. Spesiellt med s-ata, da de er litt mer ømfintlige enn de gamle (og enorme) IDE kablene.

 

prøv å koble alt ut og inn igjen, og aller helst gjerne bytt kabel samtidig om du har en ekstra. se om det retter problemet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
høres for meg mest ut som en dårlig kabel/kontaktpunkt problem. Har hatt lignende fenomen selv. Spesiellt med s-ata, da de er litt mer ømfintlige enn de gamle (og enorme) IDE kablene.

 

prøv å koble alt ut og inn igjen, og aller helst gjerne bytt kabel samtidig om du har en ekstra. se om det retter problemet.

 

-Stigma

Byttet sata kabel mellom systemdisken og trøbbeldisken og det er fortsatt trøbbeldisken som forsvinner etter en stund. Har ikke ekstra sata og bytte med men ser jo ut som det er disken det er noe feil med.

 

Pcen har stått i ro i 6 måneder nå og er ikke endret noen komponenter eller noe, kan det være PSU`n som holder på å ta kveld ?

Lenke til kommentar
høres for meg mest ut som en dårlig kabel/kontaktpunkt problem. Har hatt lignende fenomen selv. Spesiellt med s-ata, da de er litt mer ømfintlige enn de gamle (og enorme) IDE kablene.

 

prøv å koble alt ut og inn igjen, og aller helst gjerne bytt kabel samtidig om du har en ekstra. se om det retter problemet.

 

-Stigma

Byttet sata kabel mellom systemdisken og trøbbeldisken og det er fortsatt trøbbeldisken som forsvinner etter en stund. Har ikke ekstra sata og bytte med men ser jo ut som det er disken det er noe feil med.

 

Pcen har stått i ro i 6 måneder nå og er ikke endret noen komponenter eller noe, kan det være PSU`n som holder på å ta kveld ?

 

Da har du utelukket kabelen ja, men utelukk også S-ata kontakten osm du bruker dersom du har en annen ledig. ville ikke annbefalt at du byttet vekk systemdisken fra den som den står på dog, ved mindre du har god kontroll på sånt, ellers vil du ikke boote opp skikkelig. Du har dog sikkert mer enn 2 s-ata porter.

 

Jeg vil regne det som usansynlig at PSU kan ha noe med dette å gjøre. harddisker bruker ikke særig mye strøm generellt sett. Du hadde i så fall sansynligvis merket mange andre typer problemer også om det virkelig sto så dårlig til med PSUen.

 

Hvis det ikke er kabelen eller s-ata kontakten så vil jeg regne med at det er en HD defekt av noe slag. Neste steg for meg ville vært åp teste samme HDD i en annen maskin for å se om det var mulig å bekrefte at samme problem oppstår før søke om retur.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...