Gå til innhold

[Løst]HTC Hero vs Magic


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha meg en smarttelefon, og står mellom Hero og Magic. Så vidt jeg kan se av mine nettsøk er dette forskjellene mellom de to telefonene (nå som Sense har kommet til Magic):

 

- Kamera, 5 MP vs 3,2 MP

- Minijackutgang (hvordan funker det med overgang til minijack på Magic?)

 

Er dette virkelig de eneste forskjellene bortsett fra designen? Prisforskjellen er jo 1000 kr¹, og telefonene kom ut praktisk talt samtidig, så jeg klarer liksom ikke helt å forstå det. Hvis dette virkelig er alle forskjellene, kan jeg neppe rettferdiggjøre overfor meg selv å kjøpe Hero i stedet for Magic.

 

Kom gjerne med tips og erfaringer!

 

¹Riktignok kampanjepris

Endret av tobiasvl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det, men det har mye å si at det er 3,5 minijack på den også. Jeg hadde lagt til 1000 kr for det.

 

Jeg synes Magic er finest, så for min del er fravær av headsetutgang det eneste minuset. Synes ikke akkurat den utgangen er verdt 1000,-... I tillegg er Magic ganske mye mindre, det ser jeg på som et stort pluss.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Magic for et par dager siden nå, og er storfornøyd. Har installert Sense, som (bortsett fra at den har en dårligere kalenderapplikasjon enn vanlig Android) er veldig bra; brukte telefonen en del både før og etter jeg installerte Sense, og det er virkelig knallbra i forhold.

 

Her er alle manglene jeg har merket på HTC Magic hittil (inkludert noen nevnt over):

 

  • - Ingen innebygd støtte for WPA2 Enterprise/802.1x, som bl. a. brukes på det trådløse nettet ved UiO (kan tydeligvis fikses med applikasjon WiFinder eller ved rooting; støttes av Hero)
  • - Ingen minijackutgang (Hero har dette)
  • - Litt lav batterilevetid (det er det vel hos alle smarttelefoner; Hero har noe bedre batteriytelse, men veit ikke om det er så merkbart)
  • - Mye fettmerker på skjermen (Hero har et fettavstøtende lag på sin skjerm som fungerer ganske bra)
  • - Dårlig kamera (3,2 MP på Magic vs 5 MP på Hero)
  • - Ingen FM-radio (ikke på Hero heller)

Ellers veldig bra. Jeg tror ikke jeg synes summen av manglene over er verdt 1000 kroner, men det beror fullt og helt på om den WiFinder-applikasjonen lar meg logge på nettet på UiO; hvis ikke må jeg roote den og kommer til å angre på at jeg ikke kjøpte Hero.

 

Takk for alle svar!

Endret av tobiasvl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...