Gå til innhold

Service Pack 1


Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg skulle reinstallere Windows XP ble jeg rådet til ikke å laste ned Service Pack 1 gjennom Windows Update. Jeg tenkte at kun å holde meg unna "Windows XP Service Pack 1 (Express)" ville være nok, før jeg skjønte at alle øvrige sikkerhetsoppdateringer jeg hadde installert var også en del av SP 1. Det jeg så lurer på er som følger:

 

1. Hva er negativt med Service Pack 1?

2. Hvordan får jeg fjernet Service Pack 1 uten å formatere (holder det å fjerne dem i kontrollpanel -> legg til fjern programmer)

 

Det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med å fjerne i det hele tatt alle sikkerhetsoppdateringene i Windows Update. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du ikke installerer SP1 så har du iallefall ingen grunn til å klage hvis du blir hacket, gjennom sikkerhetshull som ikke har blitt tettet som ble fikset i SP1.

 

Problemet med SP1 var at i noen få tilfeller ble maskinen opptil 10 ganger tregere, men det er bare hos noen få folk. Når du installerer SP1 velger du å Archive filene, da kan du uninstallere SP1 igjen fra Legg Til/Fjern-menyen (Såvidt jeg vet)

Lenke til kommentar

Problemet med SP1 var at i noen få tilfeller ble maskinen opptil 10 ganger tregere, men det er bare hos noen få folk.

 

Det er riktig som Blib sier - for noen ble maskinen veldig mye langsommere etter installasjon av SP1.

Men jeg mener at MS har lagt ut en patch til dette problemet. Så hvis du har installert SP1, og det hele kjører som i sirup, må du bare finne den patchen som fikser det.

 

(Mulig de også har fikset det i SP1a, men det er jeg ikke helt sikker på.)

Lenke til kommentar
et annet "problem" er at hvis du har cracket version av Xp saa funker ikke windows lenger...

 

Erik

 

Vist du har en cracket varsjon av windows så i noen tilfeller der cd-keyen er generert fra en key gen. så funker windows helt fint. Men vist du bare har en ren kopi/crack så vil wondows ikke akseptere en installasjon av SP1. Allså det funker ikke å installere SP1 vist det er en ugyldig cd-key!!!!

Lenke til kommentar

Vel... en av de store forskjellene er at sp1a har støtte for disker over 137GB, det har ikke sp1 og winXp orginalt...

 

Hm.. cracket windows og sp1... Hvis jeg ikke husker helt feil så snublet jeg over en webside som beskriver hvordan man unngår hele problemet. Det syke er at jeg prøvde å finne info om hvordan få brukt all plassen på an 160Bg disk..

 

Løsningen skulle, iflg, mer eller mindre alle kilder være..SP1... Det fungerte ikke for meg. så nå sitter jeg her med en 160GB som jeg bare får brukt litt over 128 GB på.. ARGH

Lenke til kommentar

Vist du har en cracket varsjon av windows så i noen tilfeller der cd-keyen er generert fra en key gen. så funker windows helt fint. Men vist du bare har en ren kopi/crack så vil wondows ikke akseptere en installasjon av SP1. Allså det funker ikke å installere SP1 vist det er en ugyldig cd-key!!!!

 

Jepp.... det funker ikke å innstallere SP1 når det er ugyldig cd-key.

Noen som veit hvordan man fikser det. !?

Lenke til kommentar

Les Retningslinjene

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

 

Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale.

 

Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post.

 

Dette var en advarsel til Funkweb.

Lenke til kommentar
Hei. Da jeg skulle reinstallere Windows XP ble jeg rådet til ikke å laste ned Service Pack 1 gjennom Windows Update. Jeg tenkte at kun å holde meg unna "Windows XP Service Pack 1 (Express)" ville være nok, før jeg skjønte at alle øvrige sikkerhetsoppdateringer jeg hadde installert var også en del av SP 1. Det jeg så lurer på er som følger:

 

1. Hva er negativt med Service Pack 1?

2. Hvordan får jeg fjernet Service Pack 1 uten å formatere (holder det å fjerne dem i kontrollpanel -> legg til fjern programmer)

 

Det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med å fjerne i det hele tatt alle sikkerhetsoppdateringene i Windows Update.  :)

 

Du kan fjerne oppdatering 811493 og det vil hjelpe for trege maskiner

Lenke til kommentar

Men... Når jeg så skal avinstallere fra Legg til/fjern programmer så sier den at jeg kan risikere at noen programmer ikke sikkert vil fungere som de skal og ramser opp de. Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil jo avinnstallere SP 1.

 

Mvh David.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...