Gå til innhold

Lyskit, hvilket vill jeg ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, 100 000,- for 2 lamper m. aggrigat og stativ ? det var mer enn jeg syns å lese på siden deres. Nærmere halvparten tenkte jeg, helst ikke over :p

 

http://interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=21468 <-- denne pluss en ekstra lampe for 6-7000 var det jeg satt å leste på men har hørt mye om Profoto også så lurte på hva som er best til hva?

 

PS: Viktig for meg å bruke samme set og vite det bare er meg jeg må skylde på om noe går til helvete :p

Lenke til kommentar

Såklart, om du bare skal ha to lamper holder det. Men det er ikke veldig fleksibelt, du burde ha to batterier, ihvertfall, så du kan bruke en av lampene til hårlys feks, og softboxer osv kommer jo i tilegg - om du vil ha det. Vanligvis bruker jeg ikke anbefale å kjøpe så masse ting til folk, men om du ikke vil ha noen unnskyldninger så blir det lite fleksibelt å ikke kunne lage hårlys på location pga manglende kabel lengde :p

 

Men, uansett, jeg har bare erfaring med Broncolor, så kan ikke si noe om hvordan de er VS Profoto - men om jeg ikke tar feil har David Hobby (aka Strobist) testa begge typene nettop, du kan jo sjekke der om han skriver noe fornuftig =)

Lenke til kommentar

Jeg har kun erfaring med Profoto av de to. Bare for å være klar på det, de to merkene der er high-end og framtidige utvideler i form av batteri/aggregat og tilbehør vil ta liv av mange høvdinger.

 

Om jeg skulle ha valgt hadde det blitt Profoto. En av hovedgrunnene er at Profoto utstyr kan leies overalt hvor utleie er en mulighet - da med Interfoto som prakteksempel. Så har vi bajonetten til Profoto som lar deg zoome med reflektorene og eller alt du stapper på hodet.

Det vil i praksis gi deg typ tre reflektorer i én.

 

Profoto Air er overlegen i fjernstyring av blitsene.

Lenke til kommentar

Dette så veldig ut som det jeg vill ha.

Har lest meg gul på folk sine formeninger nå, det virker som det er få mennesker som har formening om Broncolor utenom det at der er høyt der oppe i kvalitet.

 

Det virker som de fleste mener Profoto, med begrunnelsene å kunne leie ekstra utstyr (hvordan ligger broncolor an med leie av det lille extra?) og at det virker å være industristandarden for tiden.

 

Hva tror du om bestilling fra det største landet i verden, utlandet?

 

Hei,

 

Vi bruker profoto på jobben vår og vi er veldig fornøyd med det. Skal du ha et tips derimot så er det å IKKE bestille fra Interfoto. Du kan jo selv sjekke prisforskjellen mellom interfoto og BHphotovideo. Prisforskjellen sliter jeg med å se at de kan rettferdiggjøre.

 

Det er vell mer skatter og avgifter (og 5år garanti tvang) som blir salgs poengene da.

 

Hvordan er det da med service og leveringstid ved å bruke BH?

Lenke til kommentar
Sitter med en pakke fra B&H foran meg nå.

Ble bestillt 3/2 og fremme for 10 minutter siden.

Må si meg kjempefornøyd da det var første gang jeg brukte de.

UPS derimot som B&H bruker får ikke like gode skussmål, men det er en annen sak.

 

Har også endel dårlige erfaringer med de. Behandler jo noen ganger pakkene som fotballer ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...