Gå til innhold

Treg pc, noe jeg kan gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei, Har en litt eldre stasjonær pc Compaq Presario med 160gb hardisk, 512mb ram, intel ®Celeron ® 3.07GHz prosessor og windows xp.

Lurte på om jeg kan gjøre noe med den for å få den raskere så jeg bla kan bruke den til spill? fks. bytte ut forskjellig på den.Har lite peiling på sånt men er det en mulighet eller er det bedre og bare kjøpe en ny??

 

På forhånd takk!

^^AndersL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje det er like greit å bare kjøpe en ny pc da. Du trenger ikkke å bruke mye penger for å få noe som er bedre enn det der.

 

Men det er klart med en gang du begynner sånn, så vil mye ha mer. Og du ender opp med en investering uten like.

 

Men det kan vell vere du kan bruke ikke kritiske deler som kabinett, dvd-drev og muligens PSU(tviler på at eg ville brukt den). Hardisken er slitedel som jeg nok ville byttet ut selv om den er fullt brukbar. På en så gammel maskin er det nok ikke usannsynlig at den streiker i nærmeste fremtid.

 

Så da trenger du bare nytt hovedkort, rambrikker, prosessor, skjermkort og mest sannsynlig PSU.

 

Kjøper du nytt skaffer du deg også win7 og hiver i minst 4 gig med ram.

Lenke til kommentar
Tror kanskje det er like greit å bare kjøpe en ny pc da. Du trenger ikkke å bruke mye penger for å få noe som er bedre enn det der.

 

Men det er klart med en gang du begynner sånn, så vil mye ha mer. Og du ender opp med en investering uten like.

 

Men det kan vell vere du kan bruke ikke kritiske deler som kabinett, dvd-drev og muligens PSU(tviler på at eg ville brukt den). Hardisken er slitedel som jeg nok ville byttet ut selv om den er fullt brukbar. På en så gammel maskin er det nok ikke usannsynlig at den streiker i nærmeste fremtid.

 

Så da trenger du bare nytt hovedkort, rambrikker, prosessor, skjermkort og mest sannsynlig PSU.

 

Kjøper du nytt skaffer du deg også win7 og hiver i minst 4 gig med ram.

 

Ok ,,, tusen takk.. Er det veldig vannsklig å byte alle de delene??

Lenke til kommentar
Er ikke så veldig oppdatert på dagens hardware. Tror kanskje det enkleste er om du starter en ny tråd, for eksempel; Budsjett spill-pc til ca 5000.

 

Finn ut hvor kraftig strømforsyning du har og hvilke andre komponenter du har. Og så hva du trenger og spør om råd til det.

 

Ok, skal ta en titt på det senere

Endret av nv-gs330
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...