Gå til innhold

Gaming PC på studentbudsjett


Anbefalte innlegg

Mente selvfølgelig at en Atom 330 + ION ikke kan drive et spill i 1920x1080, 1080p film klarer den nok fint.

 

har sett folk som har kjørt Call of Duty 4 på 1920x1080 med den der

 

En vanlig PC gir mer ytelse for pengene uansett hvordan du vrir og vender på det, og det vil neppe være noe særlig spillbart i den oppløsningen med alt på maks.

 

EDIT: Ser nå at hovedkortet mitt bare støtter DDR2, er det stor ytelsesforskjell fra DDR2->DDR3? Er 300ish ekstra kroner for å få et AM3 DDR3 ATX HK

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p går så det suser på en PC til 4 000 kr. Å spille i 1920 x 1080 går også fint, men det er klart at det vil variere en god del mellom de ulike spill hvor høye settings man kan kjøre. COD 4 som er nevnt i en tidligere post er langt fra noe særlig krevende spill.

 

HD 5670 som anbefalt er faktisk ikke hakkende gale, spill som Left 4 Dead, Batman Arkam Asylum kan alle spilles med faktisk high settings på 1920 x 1080 og klare over 60 fps. Man har litt lett for å glemme at 600+ kr skjermkort av nyeste tapping faktisk ligger på nivå med kortene til nesten 2 000 kr for noen år siden.

Lenke til kommentar
Har et forslag til 4000kr her, bygget hos datakjeden.

[bilde]

 

Skjermkortet kan byttes med HD5770, men da blir det DX11 funksjonalitet mot litt lavere ytelse for ca samme pris

 

Ikke så gale, men det mangler DVD spiller noe som er ca 200. Legg til frakt og det blir litt for mye. HD4870 er et bra forslag, men tror jeg går for DX11 støtte, da begge kortene er mer en gode nok for mitt bruk ytelsesmessig. Ser du også har fått med 4GB RAM, har egentlig lyst på det, synd RAM prisene var så høye nå. Husker det var mye billigere forrige gang jeg kjøpte (2 år siden eller no sånt.)

 

Nytt forslag:

580189.jpeg

La til et nettverkskort også, hadde glemt at det måtte med. Føler dette oppsettet gir veldig bra ytelse for pengene, eneste jeg vurderer nå er 2GB / 4GB RAM egentlig.

Lenke til kommentar
Muligens tenkt på kompletts "PC i deler" opplegg? Finner flotte ting der til en billig penge!

 

f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

 

Men tviler på max grafikk og 1080p med pc til 4.000kr

 

Skjermkortet er bare hakket bedre enn HD4650 som jeg opprinnelig foreslo, og det ble slaktet =P Men ellers en bra PC. Skal nok fint kunne kjøre 1080p på spill som ikke er det aller nyeste og heftigste på grafikkfronten for 4000 kr.

Lenke til kommentar

For å være ærlig så tror jeg du burde ha 4GB minne. Kjøre WoW på full grafikk og 1080p krever mye ram, ikke bare er godt skjermkort. Har du ikke råd til en tusenlapp eller 2 over 4000kr så tror jeg heller jeg ville spart litt penger til du har råd. Forskjellen på en maskin til 4000kr og 6000kr, ja til og med 5000kr, er ganske stor.

Lenke til kommentar

Den der kan ikke kalles en gamer pc på noen måte. En atom cpu det aller svakeste du får av cpuer i dag. Og et 9400 er et low-mid end skjermkort løsning, som er udatert. Værtfall når vi snakker om en stasjonær maskin. Hva har du som mener du har en dårligere løsning enn dette?

 

velg ati readon 4770 mest kraft for pengene.

 

Edit: sjekk ut denne testen

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/...d-5670-review/6

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Alle 2 kjerner og 3 kjerner til AMD (Athlon II, Phenom, Phenom II) er egentlig 4 kjerner. Antall kjerner de selges som bestemmes i kvalitetskontrollen, er en eller flere kjerner "defekte", det kan faktisk være det at de ikke klarer samme hastighet som de andre selges de om 3 eller 2 kjerner.

 

Så et stk X2 kan ha en helt defekt kjerne og en kjerne som fungerer på litt lavere klokk.

Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt til å ha en pc med 1920x1080 oppløsning med grei grafikk må du bruke litt mer enn 4000 kroner på datamaskinene.

 

Tullpreik. Det som reelt sett har betydning er skjermkortet. Et skjermkort i prissjiktet 800 - 1100 kr, noe man faktisk kan få råd til i en ca 4 000 kr rigg yter i klasse med nVidia 9800 GTX+ (eller bedre). En slik rigg vil spille flertallet av spill i 1920 x 1080 på langt bedre en grei grafikk. Jeg har faktisk en rigg med omtrent slike spesifikasjoner, til og med Crysis spilles på high settings (dog ikke maks settings - very high i Crysis).

 

Men du mener kanskje at grei grafikk er "very high" og 16xAA.

 

Man ser liksom ut til å glemme at de "spillmotorene" som de fleste spill har, også nye, faktisk er/var utviklet for langt svakere løsninger enn de vi har i dag. Så selv om de "pusher" inn nye funksjonalitet og bedre grafikk så øker ikke ytelseskravene like mye som utviklingen av skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...