Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

starter ikke (ingen POST)


Anbefalte innlegg

ser jeg har noenlunde samme problem som en som har lagt inn tidligere i dag, men tror mitt problem er litt forskjellig, så jeg legger inn et nytt emne:

Jeg har bygd opp en ny pc, når jeg prøver å slå på så er det helt dødt. Jeg mistenker P4 12V kabelen, fordi med bare hovedstrøm kabelen tilkoblet så lyser "powerled'en" på hovedkortet. Er usikker på om jeg dermed kan anta at det ikke er noen problemer med hovedkortet?

Jeg prøvde å måle P4 12V kabelen, for å se om den gir strøm, med et multimeter, men siden jeg er mer eller mindre handikappet når det gjelder sånne instrumenter, så vet jeg ikke om jeg målte riktig (eller om det i det hele tatt går) - utslag fikk jeg uansett ikke.

Noen gode ideer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samma problem, men har ikke sett noen lys på hovedkortet, men skal finne hvor den ligger :)

 

Hva slags Hovedkort, kabinett og strømforsyning har du ?

Hovedkort er Asus M4A79XTD EVO

Coolermaster Sileo kabinett

MIST 600W PSU

---

Imidlertid har mitt problem løst seg - og jeg må med skam melde at jeg er ubrukelig:

P4 strømkabelen jeg hadde kjøpt var en overgang fra 6 pin til 4 pin, to av pinnene på 6 pinskontakten var 'tomme', så jeg kuttet dem av og forsøkte å plugge kabelen i 4-pins uttaket på psu'en :no: , plugget den heller i riktig uttak - og nå er jeg i ferd med å installere Win 7 (etter å ha slitt med en dvd spiller som ikke virket (heldigvis hadde jeg en til gammel en som jeg kan bruke).

 

Jeg håper du finner løsningen på ditt problem; jeg hadde samme problem med den forrige pc'en jeg bygde, da var det langt mer problematisk. Hovedkortet var dødt, og jeg sendte det tilbake til Komplett, som påsto at det var helt i orden - jeg mistenker dem for ikke å ha testet i det hele tatt, for da jeg fikk det tilbake gikk jeg gjennom en testprosedyre jeg fant på nettet:

ta hovedkortet ut av kabinettet, monter på cpu, minne og grafikkort (dette er alt du skal trenge for å boote), deretter kobler du til strøm.

NB! Jeg husker ikke alle detaljene om hvordan jeg gjorde dette, så kanskje noen andre kan supplere, dette er ihvertfall metoden å bruke for å finne ut om hovedkortet kan være kortsluttet av kabinettet.

Jeg sendte en epost til Komplett support og forklarte hva jeg hadde gjort og resultatet av testen - da bøyde de av og sa jeg kunne sende inn hovedkortet og få et nytt.

Men dette var ikke et eksempel på god kundeservice - alt tyder på at hk'et var dødt når jeg sendte det til Komplett, og det at de sa det var OK bare beviser at de ikke giddet teste det.

Nå er dette en stunde siden, så de er kanskje bedre nå :)

Lenke til kommentar
Har samma problem, men har ikke sett noen lys på hovedkortet, men skal finne hvor den ligger :)

 

Hva slags Hovedkort, kabinett og strømforsyning har du ?

Hovedkort er Asus M4A79XTD EVO

Coolermaster Sileo kabinett

MIST 600W PSU

---

Imidlertid har mitt problem løst seg - og jeg må med skam melde at jeg er ubrukelig:

P4 strømkabelen jeg hadde kjøpt var en overgang fra 6 pin til 4 pin, to av pinnene på 6 pinskontakten var 'tomme', så jeg kuttet dem av og forsøkte å plugge kabelen i 4-pins uttaket på psu'en :no: , plugget den heller i riktig uttak - og nå er jeg i ferd med å installere Win 7 (etter å ha slitt med en dvd spiller som ikke virket (heldigvis hadde jeg en til gammel en som jeg kan bruke).

 

Jeg håper du finner løsningen på ditt problem; jeg hadde samme problem med den forrige pc'en jeg bygde, da var det langt mer problematisk. Hovedkortet var dødt, og jeg sendte det tilbake til Komplett, som påsto at det var helt i orden - jeg mistenker dem for ikke å ha testet i det hele tatt, for da jeg fikk det tilbake gikk jeg gjennom en testprosedyre jeg fant på nettet:

ta hovedkortet ut av kabinettet, monter på cpu, minne og grafikkort (dette er alt du skal trenge for å boote), deretter kobler du til strøm.

NB! Jeg husker ikke alle detaljene om hvordan jeg gjorde dette, så kanskje noen andre kan supplere, dette er ihvertfall metoden å bruke for å finne ut om hovedkortet kan være kortsluttet av kabinettet.

Jeg sendte en epost til Komplett support og forklarte hva jeg hadde gjort og resultatet av testen - da bøyde de av og sa jeg kunne sende inn hovedkortet og få et nytt.

Men dette var ikke et eksempel på god kundeservice - alt tyder på at hk'et var dødt når jeg sendte det til Komplett, og det at de sa det var OK bare beviser at de ikke giddet teste det.

Nå er dette en stunde siden, så de er kanskje bedre nå :)

 

 

prøvde å boote som du sa med CPU, minne og grafikkort og det FUNKA!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...