Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 b7 - fusker!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tur i Sverige i dag, og da jeg skulle snu nesa hjem mot Norge merket jeg at bilen lugget i 2. gir. Og videre hjemover hele turen lugget det når jeg skiftet til et nytt gir og bilen måtte "dra" litt tungt.

(Minner meg litt om da jeg trimma mopeden og den ikke fikk nok bensin)

Lyser ingen varsellamper eller noe.

 

Forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Prøv å forklar litt mer. Fylte du i sverige, så skjedde det? har du bensinmotor? hvor gammel er bilen?

All right..

Det er en a4 1.8tq 2005 modell b7. Kjørte fra Oslo til Strømstad i ett strekk, jevn fart på 120 ca. Gjorde meg ferdig i Strømstad, og da jeg hadde kjørt rundt 100 meter i 2. gir ga jeg litt gass ut på hovedveien, da merket jeg "rykkingen" jeg nevnte. Girstanga rister, pedalen, og kjenner bilen fusker. Uansett gir. Det var som sagt da jeg hadde skiftet gir, og ga gass dette kom. Altså da bilen får det litt tyngre å dra enn fra forrige gir.

Ved jevnt gasspådrag og cruisekjøring på motorveien kom det ikke.

Virker som det kommer når den må jobbe litt..når den trenger mer bensin? Ikke vet jeg :)

 

edit: fylte på shell hjemme

Endret av black_sheep
Skrevet (endret)

Tja.. Kan jo ikke diagnotisere noe uten å ha kjent på bilen, men skal prøve gi deg noen råd om hva det kan være.

 

-Sjekk motorfeste, det kan ha blitt dårlig.

-Sjekk bensininsprøytningen, om gummifeste sitter ordentlig på

-Falsk luft

Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da..

Endret av bluechamp
Skrevet

Høres ut som det kan være en slange som har hoppet av på innsuget og lager falskluft. Jeg vet ikke hvordan oppsettet ser ut på en Audi, men på Saab med turbo kan dette skje når man trør ned gassen og lager trykk i innsuget. Gå over slangene og sett eventuelle løse slanger på plass.

Skrevet
Tja.. Kan jo ikke diagnotisere noe uten å ha kjent på bilen, men skal prøve gi deg noen råd om hva det kan være.

 

-Sjekk motorfeste, det kan ha blitt dårlig.

-Sjekk bensininsprøytningen, om gummifeste sitter ordentlig på

-Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde.

-Falsk luft.

 

Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da..

 

Forgasser?

Du kødder nå?

Skrevet
-Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde.

-Falsk luft.

 

Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da..

De var dagens :!:

  • 2 uker senere...
Skrevet
Fant du ut noe?

(Vært bortreist)

Bilen er fiksa, det var coilen. Drøye tusenlappen.

Fikk meg et sjokk da det viste seg at også begge styringsenhetene til xenonlampene måtte byttes - 14000!!

+ oljeservice..

 

så det var en bedriten dag!

 

Takk for hjelpen folks.

 

:)

Skrevet (endret)
-Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde.

-Falsk luft.

 

Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da..

De var dagens :!:

 

Hehe forgasser ja. Gode utsagn fra mopedfrans her.

 

Og til han som foreslo kondens... :nei: Nei nei og atter nei. Kondens i moderne biler er så og si ikke eksisterende. Lukket drivstoffsystem og bensintank laget i plast/kompositt vil ikke ha problemer med dette. Kondensfjerner skal ikke helles på "nye" biler. Evt. biler med injection, dvs. biler fra etter 80 tallet. Isopropanol tørker ut pakninger og bensinslanger, og moderne motorer er generelt lite glad i dette luriumsproduktet.

 

Kondens var problem når man brukte forgassere og bensintankene var laget i metall.

Endret av Virion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...