Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter programvare til bruk for infoskjermer på en skole.

har googlet litt og beste jeg hittil har funnet er Dynamic Infoscreen som er ganske grei redigere med veldig koselige lisenspriser men kanskje litt avansert redigering for et par av brukerene.

 

Hva bruker dere av programvare/løsninger til infoskjermer?

 

rent praktisk vil det bli brukt 2servere -> vga splitter -> vga over cat5 -> skjermer.

en maskin for elevskjermene i ganger så en for skjermene i ansatte/administrasjonsområdet for og oppnå er fysisk skille, da i frykt for at skjermene vil bli blandet sammen med et uhell så uønsket info kjøres ut mot elevenne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er på utkikk etter programvare til bruk for infoskjermer på en skole.

har googlet litt og beste jeg hittil har funnet er Dynamic Infoscreen som er ganske grei redigere med veldig koselige lisenspriser men kanskje litt avansert redigering for et par av brukerene.

 

Hva bruker dere av programvare/løsninger til infoskjermer?

 

rent praktisk vil det bli brukt 2servere -> vga splitter -> vga over cat5 -> skjermer.

en maskin for elevskjermene i ganger så en for skjermene i ansatte/administrasjonsområdet for og oppnå er fysisk skille, da i frykt for at skjermene vil bli blandet sammen med et uhell så uønsket info kjøres ut mot elevenne.

 

Sist gang jeg var borti infoscreen brukte jeg programvare fra denne siden:

http://info-tv.org/

Veldig fornoyd med det.

Lenke til kommentar

har fått testlisenser/dongles av scala som jeg egentlig ikke har rukket teste enda men så kanskje litt overkill ut for vår del.

det info-tv så veldig greit ut samt open source så kan tilpasse det slik vi vil, må nesten ta en prøverunde på dette :D

ser skolen det var laget for er i samme fylket som skolen vår også o.O

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er på utkikk etter programvare til bruk for infoskjermer på en skole.

har googlet litt og beste jeg hittil har funnet er Dynamic Infoscreen som er ganske grei redigere med veldig koselige lisenspriser men kanskje litt avansert redigering for et par av brukerene.

 

Hva bruker dere av programvare/løsninger til infoskjermer?

 

rent praktisk vil det bli brukt 2servere -> vga splitter -> vga over cat5 -> skjermer.

en maskin for elevskjermene i ganger så en for skjermene i ansatte/administrasjonsområdet for og oppnå er fysisk skille, da i frykt for at skjermene vil bli blandet sammen med et uhell så uønsket info kjøres ut mot elevenne.

 

Se på www.Cignage.com, norsk produsert og finnes i gratisutgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...