Gå til innhold

Steams salsomsetning såg ei 205% auke


Anbefalte innlegg

Steam opplevde ei 205% aukning i salsomsetninga i reknskapsåret 2009 samanlikna med reknskapsåret 2008.

 

Aktive brukarar aukte med 25% frå over 20 millionar til over 25 millionar, der ti millionar av desse har ein community-profile.

 

I desember var det 2.5 millionar som spelte spel på steam samstundes. Gjennomsnittleg spelarminutt per månad, på steam, er på 13 milliardar minutt..!

 

(grov oversetjing frå shacknews sin artikkel om saka)

 

According to the Half-Life and Left 4 Dead dev, this "extraordinary growth" marks "the fifth straight year the platform has realized over 100% year-over-year growth in unit sales."

 

"Steam turned five years old in March 2009," said Valve president Gabe Newell. "With the introduction of each new platform feature released over the years--such as the Steam Community, Steam Cloud, and Steamworks--we've seen corresponding growth in account numbers, concurrent player numbers and developer support for the platform. As such, we plan to continue to expand and grow the platform to better serve the developers supporting the open platform and millions of gamers logging in each day."

 

 

Gledeleg nyhende for gamers som likar å spele på PC! Satsar på at Valve kjem med fleire oppdateringar til STEAM utover 2010.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at mine første erfaringer med steam var bare negative, dog skal det sies at dette var i counterstrike tiden, da de gikk over til steam systemet, og jeg bare piratkopierte spillene.

 

Nå derimot, når jeg har gått over til å bruke steam slik det skal, synes jeg at systemet fungerer utmerket, håper valve fortsetter utviklingen!

Lenke til kommentar
Steam, som konsept er fremtiden. Elektronisk distribusjon er bedre enn å kjøpe i butikken på alle måter. Jeg kjøper alle mine spill på steam såfremt det er mulig.

 

Jeg også digger konseptet, men sliter fortsatt med prisene på nye spill. Det henger rett og slett ikke på geip at jeg må betale mer for en digital kopi enn en fysisk kopi jeg finner i butikken.

 

Nå for tiden kjøper jeg bare spill på steam når det er noen gode tilbud på gamle spill.

Lenke til kommentar
Er selv blitt veldig glad i Steam, men som andre her allerede har nevnt, så er ikke prisene så gode, men allikevel så har ikke det stoppet meg for å kjøpe spill jeg virkelig vil ha på Steam.

 

Steam, som andre digitale nettbutikkar, har fortsatt relativt "stive" prisar på nylanserte spel. Dette på grunn av at distributørane er dei som vedtek pris, som butikkane må forholde seg etter. Eg trur det er slik at distributørane fortsatt ikkje vil prise seg ut dei fysiske kopiane.

 

Sidan det er ein overgangsfase frå fysisk til digitalemedier så vil eg tru at den meir konservative haldninga vil fortsette fram til at bransja er fullstendig bekvem med digitalekopiar, ved å f.eks opprette tilpassa forretningsmodellar..

 

Personleg likar eg plattforma så godt at eg ikkje har store problem å betale nokre tikroner ekstra ved å velge steam framfor billigaste fysisk kopi.

Lenke til kommentar

Greia er at, en gang i tiden, så hadde alle(?) muligheten til å handle fra steam med dollar, men for 1-2år tilbake så forandret dette seg, og vi i EU har gikk over til Euro, og dette er det mange som ble misfornøyd med, inkludert meg selv. Steam operer fortsatt med samme priser, bare at istede for at vi har Dollar, så er de i Euro, noe som betyr at prisen i norske kroner er betydelig høyere.

Lenke til kommentar
Greia er at, en gang i tiden, så hadde alle(?) muligheten til å handle fra steam med dollar, men for 1-2år tilbake så forandret dette seg, og vi i EU har gikk over til Euro, og dette er det mange som ble misfornøyd med, inkludert meg selv. Steam operer fortsatt med samme priser, bare at istede for at vi har Dollar, så er de i Euro, noe som betyr at prisen i norske kroner er betydelig høyere.

Indeed vi betaler 1.4 dollar for deres 1 dollar, nesten 1/3 dyrere spill for oss, og så koster spillet atpåtill mer enn det koster i butikkene.. latterlig

 

Eneste de har for seg er tilbudene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...