fredonor Skrevet 29. januar 2010 Skrevet 29. januar 2010 Jeg overtok en medie PC med Cooler Master Cavalier 4-kabinett. Det eneste jeg manglet var ram og skjermkort. Denne skal kun brukes til musikk og video (en del i HD). Jeg kjøpte 2GB ram og dette skjermkortet. Så ser jeg: I bruksanvisningen til skjermkortet anbefales det en PSU på minimum 500W. Alle som har vært borti Cooler Master Cavalier 4 vet at det er enklere sagt enn gjort å bytte ut strømforsyningen på 350W som ligger i dette kabinettet ettersom målene til PSU ikke er standard. Det jeg lurer på er om det egentlig er nødvendig å bytte ut PSU... Den skal som sagt kun brukes til musikk og film, ikke noe spilling. Noen som har et fornuftig svar til meg?
*martin* Skrevet 29. januar 2010 Skrevet 29. januar 2010 i følge testen av hd 5670 til HW så trekker kortet veldig lite strøm i værtfall
Smirnoff Skrevet 30. januar 2010 Skrevet 30. januar 2010 Om den kan levere nok strøm på 12V, skal en 350W holde greit det. Som du ser av grafene i testen på HW.no, så trekker hele maskinen 179W under last. Med minimum 80% effektivitet på PSU, blir det ca. 140W trukket fra PSU av maskinvaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå