Gå til innhold

HDMI og DVI porter på skjermkort.


artaz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På jobb er jeg nødt til å få igang to skjermer, problemet er at det er kun plass til low profile i PC'en og jobben er ikke videre ivrige på å bruke mye penger på å få til en løsning. Jeg har to skjermer, den ene er både HDMI og DVI kompatibel og den andre er DVI kompatibel.

 

Tanker var å kjøpe et billig skjermkort som feks. de listet lengre ned, kjør ene skjermen på HDMI porten og den andre på DVI porten, jeg skal ha utvidet skrivebord funksjon. Er dette mulig? Jeg vet at man kan kjøre en skjerm på VGA porten og en på DVI, men lurer på om HDMI og DVI porten på noen måte "deler" datakanal på skjermkortet?

 

 

https://www.mamoz.no/produkt/GV-N84S-512I/G...dia_8400GS.html

 

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2759083;c:36132

 

Har foresten vurdert noen USB-Løsning hvis dette finnes(?), hvis noen har peil på dette, hadde det vært flott om dere kastet ut noen linker av disse.

 

Uansett, takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra specs. så skal det første iallefall ha multimonitor support. Om du får ut på dvi + vga eller dvi + hdmi derimot...

 

Edit: sett gjennom noen tester av generic geforce 210 kort og ingen trekker selvsagt frem noe om multimonitor support. Vil tro de hadde nevnt det som ett negativ om du ikke kunne kjøre ut på dvi og hdmi samtidig!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Utifra specs. så skal det første iallefall ha multimonitor support. Om du får ut på dvi + vga eller dvi + hdmi derimot...

 

Edit: sett gjennom noen tester av generic geforce 210 kort og ingen trekker selvsagt frem noe om multimonitor support. Vil tro de hadde nevnt det som ett negativ om du ikke kunne kjøre ut på dvi og hdmi samtidig!

 

Det er høres jo egentlig logisk ut. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...