Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Cpu vifte Går ikkje rundt


Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt ny PC med Intel I5 750 prosessor, Etter å ha sett alle delane i sammen og installert windows og alt annet av drivere. Så tar eg å spiller CoD Mw2 ei stund og deretter går eg over til Dragon Age Origins. Etter ei stund kjenner eg ei litt svidd lukt, så ser inn i kabinette og der står cpu vifta heilt i ro. Eg får jo panikk siden dataen er ny og har brukt ein del penge på den så skrur jo den berre av og venter. Eg sjekker om strømmen til Cpu vifta er i skikkelig og det er den. så starter eg på nytt og det står "Cpu fan error", eg har prøvd å snurre på den men den stopper sjølv, Har ikkje overklokka den i det heile tatt. Er det nokon som veit kordan ein fiksar det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe i veien for at gamle kjølere kan brukes, men tvilsomt om den kobles til lga 1156 lett.

 

Skal fryktelig mye til før du lukter svidd av cpu, har du tatt av beskyttelsesplasten på cpu og kjøler? Hadde kanskje gjettet på at det er viftemotoren som er gåen og står å spinner.

God ide å begynne med å ta dem fra hverandre og legge på ny kjølepasta. Viften til den gamle kjøleren kan kobles til cpufan kontakten, så ser du om alt funker når du starter maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...