Gå til innhold

Hjelp, jeg skal også ha ny PC!


Anbefalte innlegg

Har lenge gått og tenkt på PC i deler, og etter måneder med grubbling har jeg sett meg ut følgende deler:

 

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

 

AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

 

Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

 

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD

 

Maxtor IDE ATA-133 80GB 7200RPM 8MB

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

 

Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x - Bulk,SW-252BEAB

 

Og så trenger jeg en vifte. Noen forslag?

 

Men før jeg kjøper ville jeg bare forsikre meg om at alle delene passer og jobber bra sammen og at jeg ikke kjøper katta i sekken. Så er det noen som har peiling eller synspunkter mottas de med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton)

prosessor, 512kb

 

bedre enn

 

AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus Socket A (Thoroughbred)

prosessor?

 

Ser at XP2500+ blir brukt mer enn XP2600+

 

Og er viften som følger med XP2500+ prosessoren på komplett.no brukbar? Bare den ikke bråker alt for mye er støy ikke no' problem.

Lenke til kommentar

Det er bare å bytte multi plyer i bois og xp2500+ er plutselig xp2800+. har du flax sånn som eg hadde gikk den direkte opp til xp3200+ eneste eg måtte gjer var å øke spenninga opptil 1,8v og fsb til 200

Muligens dei fortsatt har av dene typa på mpx.no eg fekk min for 14dagar sidan...

Barton lager mindre varme enn t-bred men eg har ikkje testa boxed vifta så eg kan ikkje uttale meg om støynivået.

Lenke til kommentar

ved dual ddr har du med mitt oppsett og 200mhz fsb ei minnebåndbredde på teoretisk 3500mb/s eg oppnår i test ca 2900-3000 men det er normalt sidan windows bruker litt skjøl. ved video redigering og situasjonar der du har mange vindu oppe arbeidar maskina upåvirka. det er og ein fordel i feite spel da maskina kan lese og skrive i rammen samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...