Gå til innhold

iPhone og sprekker som kommer med tiden


Anbefalte innlegg

Har samme problemet, men sprekkene hos meg er nede ved kontaktpluggen og ved høyttalerne, samtidig så er det en sprekk ved lydløs knappen. Jeg har da kjøpt denne på Telekiosken og det var i fjor i Mars mnd. Bør jeg prøve å få dekket dette av garantien?

 

 

Kan også prøve å få tatt et bilde seinere i dag når jeg kommer hjem fra skolen.

 

Jeg ville prøvd det altså. Selv om jeg bare var borti at det ble dekket når sprekken var fra bunnkontakten bak og opp...

Men det er verdt et forsøk. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jobber selv i en elektronikkforretning.

Kommer det noen inn med sprekk i bunnkontakten sender vi den inn, men i 9/10 tilfeller går dette IKKE på garantien.

 

Men jeg antar at dette også kommer litt an på hvor gammel telefonen er og hvordan slitasje osv ellers på telefonen er.

 

Bare så det er oppklart for dere som diskuterte så fælt:

Moobi tar alle service oppdrag for netcom når det gjelder iphone, mens mcare tar alle for telenor.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Litt bumping av en gammel tråd...

 

Sendte for en ukes tid inn min gamle iPhone 3GS som er litt over ett år gammel nå. Den hadde en 1 cm lang sprekk midt over ladekontakten. Telefonen var ellers pent behandlet.

 

Fikk nå beskjed om at telefonen er erstattet med en swap-enhet.

Lenke til kommentar

Begynner det og sprekke burde man sende den inn med en gang. Venter du til sprekkene blir for store risikerer man at det ikke blir dekket av garantien, da dette vanligvis ikke er noe som går under Apple's garanti, men blir blir dekket siden det er en kjent svakhet på produktet. Det er de utvalgte service verkstedene som tar denne avgjørelsen.

 

iPhone blir ikke reparert i Norge, derfor blir telefonen byttet i SWAP telefoner så fort det er godkjent garanti, og ikke reparert. Noe som også er grunnen til at Telenor f.eks ikke tilbyr forsikring på iPhone, for dyrt og måtte gi ut nye telefoner heletiden da reprasjon ikke er mulig. (Telenor kommer med egen forsikring til høsten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...