Gå til innhold

Multicom Xishan M770+ 17"


Tronuk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Tenker på å bestille Multicom Xishan M770 selv, med følgende specs:

 

- Intel Core i7 720QM 1.60GHz 1333MHz Quad Core, Turbo Boost opptil 2.8GHz

- 4GB DDR3 1066MHz

- 500GB Harddisk SATA 5400RPM 2.5"

- MICROSOFT Windows 7 Home Premium

- Radeon HD 4570 [512MB] (?)

- WUXGA 1920x1200 Skjerm

 

Inkl. 3-års Antivirus-avtale blir det totalt 9 957,-

 

Så en tidligere post om denne, og lurte på om det var noe ny info. Om noen har pc'en er jeg kjempeinterresert i å høre. I mine øyne ser disse specs'a svært bra ut, men jeg er ingen trollmann når det kommer til slikt :)

 

I tillegg, er det noen som kan spå ytelser på denne? Tenker mest FPS-spill som COD:MW2 og litt WoW.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en spill-pc. Det er derimot en laptop som tilbyr spreke prosessorer, rimelig lang batterilevetid og ellers gode spesifikasjoner i forhold til den lave vekten og den store skjermen. Skjermkortet forventer jeg at er middels bra.

 

Jeg har bestilte denne maskinen for en uke siden med følgende konfigurasjon:

- Prosessor i7-620M

- 8 GByte RAM (DDR3 1066 MHz)

- 160GB SSD (INTEL X25-M Gen2)

- 9 cellers batteri (i tillegg til 6-cellers)

- Win7 Pro

 

Prisen for dette blir 15 843 kr. Det er særlig SSD og RAM som trekker opp prisen i mitt tilfelle. Multicom har ikke levert denne med 8 GB RAM tidligere, så dette skal testes grundig før jeg får den levert. Forventet levering er om 2-3 uker. (Multicom er kjent for å ha lang leveringstid i endel tilfeller, bl.a. fordi de setter sammen disse PCene selv etter kundens spesifikasjoner.)

 

Basismodellen produseres av Clevo, og de oppgir inntil 150 min batteritid for denne maskina med 6-cellers batteri og i7-720QM. For modeller med samme prosessor men heftige skjermkort ligger batteritiden typisk under 90 min. Maskiner med kort batterilevetid blir generelt varme under drift, og de har høy viftestøy.

 

Prosessoren I7-620M har kun 2 kjærner, men har høyere klokkefrekvens og lavere strømforbruk en 720/820QM, som har 4 kjærner og litt større minnebuffer (cache). Det hevdes at mange programmer ikke utnytter flere kjærner særlig godt, og disse vil nok kjøre fortere på 620M enn på 720QM. For dagligdags bruk er nok alle prosessoropsjonene for denne maskina bra nok i massevis.

Endret av erke2
Lenke til kommentar

 

Som sagt veldig interressant, og veldig innenfor prisklassen min. Lurer på denne prosessoren som er beskrevet. Core i5-430. Er det Dual eller Quad, hvor høy hastighet etc.

 

2.26GHz Dual core med turbo boost opp til 2,53GHz om du bare belaster en core.

 

Er ca 20-30% raskere enn core2duo på samme frekvens.

 

Ok. Hva med dette skjermkortet? Radeon HD5730, er det 512MB eller 1GB det er snakk om? Hvordan vil denne PC'en takle spill som WoW, COD:MW2?

 

Takk!

Lenke til kommentar

 

Som sagt veldig interressant, og veldig innenfor prisklassen min. Lurer på denne prosessoren som er beskrevet. Core i5-430. Er det Dual eller Quad, hvor høy hastighet etc.

 

2.26GHz Dual core med turbo boost opp til 2,53GHz om du bare belaster en core.

 

Er ca 20-30% raskere enn core2duo på samme frekvens.

 

Ok. Hva med dette skjermkortet? Radeon HD5730, er det 512MB eller 1GB det er snakk om? Hvordan vil denne PC'en takle spill som WoW, COD:MW2?

 

Takk!

  1. Trykk på linken: Computer Games on Laptop Graphic Cards
  2. Huk av ATI Mobility Radeon HD 5730 i listen.
  3. Trykk på "Restrict" knappen øverst til venstre.

Dette bør gi deg en pekepinn.

 

Grafikkortet har 1GB RAM.

 

Angående info om grafikkortet:

ATI Mobility Radeon HD 5730

 

Informasjon fra ATI:

http://www.amd.com/us/products/notebook/gr...5730-specs.aspx

Endret av cockpit
Lenke til kommentar

 

Som sagt veldig interressant, og veldig innenfor prisklassen min. Lurer på denne prosessoren som er beskrevet. Core i5-430. Er det Dual eller Quad, hvor høy hastighet etc.

 

2.26GHz Dual core med turbo boost opp til 2,53GHz om du bare belaster en core.

 

Er ca 20-30% raskere enn core2duo på samme frekvens.

 

Ok. Hva med dette skjermkortet? Radeon HD5730, er det 512MB eller 1GB det er snakk om? Hvordan vil denne PC'en takle spill som WoW, COD:MW2?

 

Takk!

  1. Trykk på linken: Computer Games on Laptop Graphic Cards
  2. Huk av ATI Mobility Radeon HD 5730 i listen.
  3. Trykk på "Restrict" knappen øverst til venstre.

Dette bør gi deg en pekepinn.

 

Grafikkortet har 1GB RAM.

 

Angående info om grafikkortet:

ATI Mobility Radeon HD 5730

 

Informasjon fra ATI:

http://www.amd.com/us/products/notebook/gr...5730-specs.aspx

 

Takk for det.

Antar det ikke fins noen bilder eller tester av denne pc'en så langt? Noen som eier den og har erfaring med den? I tillegg; har denne PC'en HDMI-uttak/input?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Slik ser den ut (ikke la deg lure av modellnavnet N71VN. Det er samme PC):

http://go.notebookreview.com/?id=525X832&a...1%2F00001602%2F

 

Review av bruker OC-Freak:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=452722

 

Den har HDMI-port.

 

Dette blir jo veldig off-topic nå føler jeg....

 

btw: Jeg har kjøpt denne PCen. Hentet den i går.

 

Takk for veldig besvarende respons!

 

Har nå bestemt meg for å bestille denne. Gleder meg som et barn! Bildene var flotte, og reviewen var overbevisende. Tror denne PC'en er perfekt for mitt bruk.

 

cockpit, hvis du orker, hadde jeg satt pris på om du oppdaterer meg litt på hvordan det går med pc'en, gjerne om hvordan den takler diverse spill, om du holder på med slikt :)

 

Får lønning på tirsdag, så mest sannsynlig vil jeg bestille den da!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet PCen veldig grundig enda. Kun startet den opp og installert noen programmer og diverse. Ingen spill enda. Har ikke hatt tid. Men jeg skriver dette innlegget på den nå, og hittil virker alt som smurt. Tastaturet er noe uvant, pga avstanden mellom tastene, men det vender man seg til. Faktisk store og gode taster.

PCen er for øvrig veldig fin å se på :-). Stilrent design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...