Gå til innhold

Nytt skjermkort, pris "uviktig".


Valldemar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal skaffe meg nytt skjermkort.

 

Har PT et HD4870x2 som er defekt.

Dette kortet skal leveres tilbake og jeg skal ha et nytt skjermkort.

 

Forøvrig har jeg hatt store problemer med kortet hvor det er mye textures og lignende som flimrer.

 

Uansett, jeg skal levere inn kortet, og betaler gjerne en lapp eller 2 i mellom for å få en grei oppgradering.

 

Hvilket skjermkort er å anbefale?

 

Spiller mye World of Warcraft, og har inntrykk om at Nvidia støtter World of Warcraft bedre en andre produsenter.

Hva er "Top Notch" i Nvidia for tiden?

 

Anbefalinger mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia for tiden er i full retrett fram til de får til å gjøre Comeback i mars med Fermi arkitekturen.

Sterkeste du får der er det mye tregere GTS 250, 285 og co er ute av produksjon og fåes ikke tak i lengere, det er derfor det står ubekreftet på samtlige webshops, og finner du en plass som har så må du være rask.

 

ATi sitter på ytelsestronen og denger GTS 250 så hardt med 5870 at for tiden er det ingen grunner til å velge Nvidia.

Kort fra Nvidia som yter brukbart for entusiaster ventes først i Mars som sagt med Fermi og her er det store spørsmålstegn om Nvidia lager noe som holder eller om det flopper.

Lenke til kommentar

Hvis du føler for det siden pris er uviktig kunne du jo forsynt deg med et GTS250(eller 8800GT hvis du finner) og beholdt restene helt til mars, og så kjøpt det nye GT100 kortet fra nVidia, og fortsette å bruke gts250/8800gt som PhysX kort eksklusivt. (det kan du forsåvidt gjøre med ATI også, med noen fikser).

 

På den måten kan du få nytt kort nå, og oppgradere rundtom mars, uten å måtte sitte uten pc (selv om GTS 250 vil være mye tregere enn 4870x2)

 

Dette er kanskje noe tungvindt/dyrt, men tenkte siden pris ikke var et problem, og du vil ha det beste av det beste, så kunne det vært noe å vurdere. :)

Lenke til kommentar

Å vente er en ting, penger er en annen. Om du vil ha det kraftigste du kan få idag så er det garantert 5870 eller 5970 (5870 om du ikke er glad i dual gpu). Har sett på informasjon over GF100 og det vil yte bedre enn 5870, men på ingen måte noe helt ekstremt mye bedre. Om du kjøper ATI denne runden vil du ikke angre. Var i samme sko som deg, har et nvidia 7950GT og det er det nært slutten på i gaming. Så bet tennene sammen som en trofast nvidia fan og bestilte sapphire hd 5970. Tror ikke jeg vil angre, når jeg sier det betyr det at hovedkortet ikke likte skjermkortet. så må vente på evga x58 classified som kommer om ikke så lenge. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...