Muzungu Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 Hvis du har drevet med "daytrading", altså holde posisjonene over kort tid for å utnytte små svingninger i markedet, er det ingen vits i å holde på aksjen for å se om den snur. Den vil nok snu før eller senere, siden aksjemarkedet historisk har steget over tid – men dette kan ta uker, måneder eller år. Kanskje aldri. Det er tusen ganger bedre å realisere et lite tap, enn å sitte å håpe på at aksjen snur. Markedet bryr seg ikke om hva du håper, tenk rasjonelt … Trøst deg med at du ikke er alene, veldig få tradere klarer å være profitable over lengre tid (blant annet pga. kurtasje og spread). Hvis det er noen trøst, så er det mange som har tapt mye mer enn 40 000 på aksjemarkedet, f.eks. Vollvik som tapte en milliard …
Gjest Aksjetaper Skrevet 31. januar 2010 Skrevet 31. januar 2010 Takk for de gode innleggene i tråden. Jeg er alltid en som har betalt for mye skatt for å få igjen penger. Er det slik at jeg vill få aksjefradrage neste år da? Eller må jeg skru ned skattekorte til en veldig lav prosent for å da "ta" igjen disse pengene? Dette aksjefradrage er på 16800. Så det er jo litt penger. Totalt tap blir da: 43 200. Noe som er mye, men noe mindre. Selv om jeg egentlig føler at jeg har tapt 60 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå