Gå til innhold

For sent å begynne på biologistudiet?


MGS3

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

 

Okey, situasjonen er slik at jeg for tiden er sykepleierstudent på første året, andre semester. Jeg har ikke enda funnet ut om studiet er noe for meg, men tenker at jeg kanskje får en idé når jeg starter i praksis i mars, det får tiden vise.

Jeg har villet studere biologi lengei, og det finnes mange grunner til at jeg ikke valgte dette istedetfor sykepleien fra starten av. Den største grunnen var vel at jeg ikke har de fagene som trengs, nemlig REALFA, og at det derfor var enklere å begynne på sykepleien. (Misforstå meg rett, sykepleien var noe jeg hadde lyst å prøve det og :)). I og med at jeg ikke ønsker å slutte på det jeg går på nå, lurer jeg på om det er for sent å ta realfagene jeg trenger for å komme inn i feks Bergen eller Oslo etter at jeg er ferdig utdannet sykepleier, det vil si når jeg er 23 år? Og er det for sent å studere biologi i en alder av 24?

 

Regner egentlig med at svarene er nei, men vil alikevel spørre. Jeg kunne eventuelt slutte på studiet jeg går på nå, men vet ikke om det er så spesielt lurt. Blir liksom litt surt å satse på biologi, for å finne ut at det ikke var like kult som jeg hadde trodd. Dessuten syns jeg det ikke er dumt å ha en grunnutdanning som jeg eventuelt kan bruke mens jeg tar realfagene, og på selve biologistudiet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jeg også vurderer biologi. Og du er da ikke for gammel?! :ohmy: Jeg er 23 nå, realfag må jeg ta neste år, da er jeg 24, også søke på biologi når jeg er 25. Også er det jo mulig at jeg må ta opp karakterer. Da blir jeg 26 gitt..

Hvilket snitt må man ha for og komme inn?

Lenke til kommentar

Skal til sykehjem ja, så frykter for at det kanskje ikke blir et prakteksempel på hvordan sykepleieryrket er.. :p