Gå til innhold

Ny fotoskriver, kan man stole på opplysningene?


Anbefalte innlegg

Epson Stylus Photo P50 er oppgitt til å kunne skrive 37 sider tekst i minuttet, og skrive ut et 10x15 bilde på 12 sekunder. Tester viser at man kan klare å få ut 22 sider tekst, i "kladdemodus" og at den bruker omtrent et halvt minutt på et 10x15 foto.

 

Hvorfor oppgir produsentene som regel tall som er milevis unna sannheten?

 

Kan noen anbefale en fotoskriver som lager gode bilder, og gjør det relativt fort? Jeg har en Epson Stylus Photo R300, og den skriver IKKE fort, men bildene er gode, men med Win7 er det så mye kluss, at jeg må få meg en ny skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som med de fleste andre produkter oppgir fabrikanten hastigheter etc ut fra et sett testkriteria. Produsenten kan sikker vise til at sine tall holder ut fra sine testfiler..

 

Jeg er mer opptatt av kvalitet på fotoutskrift enn hastighet..

Jeg har en eldre Canon Pixma som varierer veldig i hastighet, samme bildet kan gå på 1 minutt og 5 minutter, sansynligvis noe med driveren/buffring å gjøre.

 

win7 burde gi deg mindre problemer med drivere enn f.eks Vista eller XP, gjelder bare å finne riktig driver. Det er fortsatt litt mer vrient å finne gode 64Bit driver, men det er på glid for de fleste leverandører.

 

/frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...