Pallantir Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Hør begynnelsen av Russian Roulette mot Roxettes Must Have Been Love og si at det ikke ligner! Datteren min på 12 år presset meg til å se på Skravland i går, og etter 15 sekunder av låta spratt jeg opp av sofaen og brølte: "Den der har jeg hørt før!" Så gravde jeg meg fram til Roxette på medieserveren, og fruen var enig. Den unge frøkenen var selvsagt ikke enig, Rihanna kan jo ikke gjøre noe sånt, så den lignet da ikke i det hele tatt! Men hør på det stedet der Marie Fredriksson synger "Lay a whisper on my pillow. Leave the winter on the ground. I wake up lonely,there's air of silence" og så videre. Noen flere som syns det er en viss likhet?
Pallantir Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Skrevet 23. januar 2010 Hvis det ikke er credit til Gessle, jo. For ikke å snakke om at det er j*vlig lite originalt...
Flux1 Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Er ikke alle artister/band ripoff eller videreføring av noen andre som har vært før?
Pallantir Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Skrevet 23. januar 2010 (endret) I sjanger og stil er det nok sant, men her virker det som om det nesten er tone for tone, selv om Rihanna nok har lagt den en stor ters høyere. Edit: Jeg mente lavere. Endret 23. januar 2010 av Pallantir
Flux1 Skrevet 23. januar 2010 Skrevet 23. januar 2010 Rihanna har kanskje vært litt uheldig med låtskriver?
Dusken Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 hører såpass mange som covrer Rihanna så det burde da være greit.
aarolilja Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 kan ikke akkurat straffe folk for å være lite kreativ eller for å lage generiske harmonier. skjer hele tida.
Oxygen 07-12 Skrevet 26. mars 2010 Skrevet 26. mars 2010 pff sanger er jo dømt til å ligne hverandre før eller siden. det finnes ikke uendelig med måter å lage musikk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå