Gå til innhold

Er det mulig å ppgradere fra HP til Business uten reinstall?


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag installert w7 HP 64B (full) på min hovedpc og har nå kjøpt meg en w7 64B Busniess Oem. Jeg ønsker å oppgradere hovedpc'n fra HP til Business (og flytte HP utgaven til mediasenteret) , helst uten noen reinstallering. Jeg ser MS har anytime upgrade, så det må jo være mulig å oppgradere på en eller annen måte. Er det mulig å bare endre serienr og dermed få "ny versjon" uten å foreta reinstallasjon ?

 

Halve poenget mitt når jeg kjøpte full versjonen var at jeg skulle flytte denne til andre pc'er senere, men nå er pc'n min så "fint satt" opp at jeg ønsker å beholde installasjonen, og bare få endret til business.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bare bytte serienummeret nei og tro det funker. Og tror heller ikke du får oppgradert fra HP til Pro (det du kaller Business). Du kunne gjort det fra HP til Ultimate.

 

Men hvorfor ikke bare bruke Pro på den andre pcen? Pro versjonen har alt HP har inkludert media center.

 

Hvis ikke må du nok reinstallere ja. Det er jo ikke så farlig med HP lisensen for den kan du installere på så mange pcer du vil, men PRO OEM låses mot pcen du først installerer den på.

Lenke til kommentar

Business - henger nok igjen fra Vistainstallasjonene mine. Hadde akkurat vent meg til å si business istedenfor Pro (xp), og nå må jeg venne meg tilbake igjen :p

 

Jeg er klar over at Pro låses, det er derfor jeg vi ha den på hovedpc'n. Det er den som skal "vare" lengst, samt at det er noen funksjonalitet i Pro jeg trenger på hovedpc'n som HP ikke har. Derfor anskaffet jeg en Pro i.

 

Du sier jeg kan oppgradere til Ultimate - den har jo alt pro har, og koster jo bare et par røde mer for oem utgaven. Sånn går det når en ikke gjør leksa før en shopper.. Enten reinstallere, eller kjøpe U..Pest eller kolera.. Ja, ja, nå har jeg iallefall lært til neste gang..

Lenke til kommentar
Jeg har i dag installert w7 HP 64B (full) på min hovedpc og har nå kjøpt meg en w7 64B Busniess Oem. Jeg ønsker å oppgradere hovedpc'n fra HP til Business (og flytte HP utgaven til mediasenteret) , helst uten noen reinstallering. Jeg ser MS har anytime upgrade, så det må jo være mulig å oppgradere på en eller annen måte. Er det mulig å bare endre serienr og dermed få "ny versjon" uten å foreta reinstallasjon ?

 

Halve poenget mitt når jeg kjøpte full versjonen var at jeg skulle flytte denne til andre pc'er senere, men nå er pc'n min så "fint satt" opp at jeg ønsker å beholde installasjonen, og bare få endret til business.

Du kan prøve Og søke etter anytime upgrade på start søk når den kommer opp prøv in serialen til pro versionen eller den versonen du skal ha funka for meg fra hp til ultimate hvet ikke til pro med du kan prøve..

Lenke til kommentar
Du kan prøve Og søke etter anytime upgrade på start søk når den kommer opp prøv in serialen til pro versionen eller den versonen du skal ha funka for meg fra hp til ultimate hvet ikke til pro med du kan prøve..

 

Sant som du sier at det bare er å prøve. Men HP skal i teorien ikke kunne oppgraderes til Pro.

 

Pro er den laveste business versjonen, du kan oppgradere pro til Enterprise.

 

Starter kan oppgraderes til Home Basic, Home Premium eller Ultimate.

HB til HP eller Ultimate

og HP til Ultimate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...