Gå til innhold

Koss vs. Earpollution/andre?


Anbefalte innlegg

Kva for headset er best - koss eller earpollution? Eg fekk eit earpollutionheadset til jul, men det var noko øydelagd på jack-en. Pappa drog på El-kjøp for å bytte/fikse den, men det gjekk visst ikkje utan kvittering. Han kjøpte eit Koss i staden, så eg lurer på om eg skal bruke det eller om eg skal bytte inn Koss-headsettet og kjøpe eit nytt earpollution/anna i staden? Likte godt Earpollution-headsettet, men Koss har eg ikkje så veldig mykje erfaring med.

 

Om det har noko å seie vil det bli brukt mest på ein Zen X-Fi og litt på PC-en.

 

Har veldig lite peiling på sånt, så forklar enkelt. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vedder på at Koss PortaPro har mye bedre lyd(kvalitet) enn det fra EarPollution. EarPollution så ut som et typisk "sjekk hvor kewlt headset jeg har"-sett i samme gate som Skullcandy og WeSC. PortaPro er en god gammel klassiker med god lydkvalitet (kvaliteten på minijacken derimot suger :p) og som ikke ser jalla ut.

Lenke til kommentar

Tja, som sagt har eg ikkje peiling. Det eg har lest av anmeldingar av ThrowBax tilseier at lydkvaliteten er god. Men eg veit ikkje kva som er å stole på og ikkje.

 

Spørsmålet er vel om dei er betre enn Koss, slik at eg skal kjøpe nytt Earpollution og levere inn att Koss-settet, eller om dette ikkje er noko vits i.

Endret av -Maråk-
Lenke til kommentar

Åpne å prøv, er det kjøpt på elkjøp er det full 30-dagers returrett så lenge produktet ikke er skadet og du har kvitteringen.

 

OM du sikter til Youtube anmeldelsene så satt jeg å måpte av et par av de, ingen som viste hva de pratet om.

 

ThrowBax er trolig gode på bass osv, men uten å ha prøvd akkurat denne modellen så vet jeg av erfaring at iFrogz ikke er et godt valg om man hører på noe annet en rap/techno.

 

PortaPro er også litt for mye bass i, etter min mening. Men nå er det fordi jeg hovedsakelig hører på klassisk/progressiv rock.

 

Uten å forlate denne prisklassen er det beste valget i mine øyne (ører) Sennheiser PX100. Bruker det som reiseheadset selv. Enkelt og greit, men samtidig relativt god lyd. Merk at om du er glad i musikk med mye bass er portapro/ThrowBax et bedre valg.

 

 

EDIT: Fullførte siste setning.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Alt av tester jeg har sett (uten å ha noen å linke til just nuh) viser til at Koss Porta Pro spiller over evne i forhold til prisen. Til tross for å være i stand til å gi fra seg ganske ekstreme mengder bass er det faktisk ikke så verst på presentasjon av diskant og mellomtone - iallfall ikke tatt i betraktning at man snakker om et headset som koster ned i rundt 300 kroner. Det er muligens Sporta Pro du har, om det er noe slags mobile eller "ekstra portabel" utgave. Sporta Pro har de samme elementene som Porta Pro og skulle ha ca. samme lydsignatur, uten at jeg har hørt dem selv. Det er heller ikke de som testes oftest, så jeg har ikke så mye å sette bak påstanden om at de lyder likt, men de burde nå iallfall det iom at elementene er like. Jeg er litt usikker på hvor store forskjeller det er på konstruksjonen forøvrig. Det ulmer noe om noen "clip on"-modeller som man bare hekter på ørene bakerst i skallen min også, men jeg husker ikke om det var Koss eller et annet merke som hadde noen kjente og gode varianter på det temaet...

 

Generelt sett vil jeg si at Skullcandy, WeSC og andre "moteheadset" stort sett kun er flinke på å være "bling", for de som liker slikt. Man skal høre på et headset, ikke glo på det. Det er jo en grunn til at enkelte talemåter blir klisjeer, og Porta Pro er vel det nærmeste man kommer en klisje hva hodetelefoner angår. Man ser de så ofte at man blir smålei av synet på dem, men lydmessig er de slett ikke det verste du kan ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...