Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]WIndows 7 og internettproblemer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp fått en ny bærbar med Windows 7. Etter å ha installert all software og brukt maskinen i et par dager så har jeg merket at internett er ustabilt. Jeg kan ha internett en god stund før den detter ut for en liten periode og så kommer tilbake. Jeg har testet på 2 forskjellige nett (med kun trådløs tilkobling, med kun kablet tilkobling og med begge deler aktivt) uten at problemet forsvinner.

Dette gjelder kun min laptop, og ikke andre maskiner jeg har testet på de samme nettene. Dette gjelder også kun internett. Jeg har tilgang til andre maskiner på det lokale nettet selv når internett forsvinner.

 

Er det noen her som har tips til hva og hvordan jeg bør feilsøke for å løse dette? Jeg arbeider en del på denne maskinen så jeg vil nødig reinstallere alt med mindre ingen andre løsninger finnes.

 

Takker for hjelp!

-JVRG

Endret av JVRG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst nettverkskort: Intel WiFi Link 5300 AGN

Kablet nettverkskort: Intel 82567LM

Laptopen er en HP EliteBook 8530w.

 

Hvilke rutere jeg testet imot husker jeg ikke i farten, men kan finne det ut litt senere om det er relevant.

 

Merk at problemet tilsynelatende er uavhengig av ruter (jeg har nå testet mot 2 forskjellige) og om det er kablet eller trådløst (testet begge deler både hver for seg og begge aktivt samtidig). :)

Lenke til kommentar

Burde kanskje lagt til dette også.

Nettene jeg har testet mot er mitt eget nett hjemme (grov skisse nedenfor) og nettet på jobb (kjenner ikke oppsett). Jeg har også bekreftet at andre maskiner fortsatt har tilgang til nett når det forsvinner for meg.

 

Mitt nett:

[Kabeltv-modem] - [Linux-ruter] - [Trådløs ruter (m/ruter-delen avslått)] - [GBit switch] - [Laptop]

Lenke til kommentar

Har samme problem, nesten. Fra før av hadde jeg 2 laptops med XP og en SMC router, hadde ALDRI problemer med nettet. Litt før jul fikk jeg en ny Asus laptop med Win7, kvittet meg da med den ene xp-laptopen, og etter Win 7 kom i hus har jeg hatt store problemer med at nettet forsvinner pluttselig, og jeg må da resette router og legge inn brukernavn/pass på nytt. Nettet forsvinner også på XP-laptopen. Har enda ikke funnet en løsning.

Dette skjer både med og uten pass på nettverket.

Endret av Pedersen2k
Lenke til kommentar
har akkurat uppdaterat fra vista til w7 og laptopen min får kun kontakt med trådløse d-linken men nekter sedan att ta kontakt med själva internet..dette er ett w7 problem pga oppdatering..noen som har liknande problem?

Disable IPv6 under TCP/IP på nettverkskortet. Prøv også å finne noen flere drivere for wlan.

Prøv uten kryptering for å se om det er kryptering (driver) som kan være problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter en del testing frem og tilbake har jeg nå funnet problemet for min del. Jeg hadde installert Hamachi og fikk tilbake full nettilgang når jeg avinstallerte/deaktiverte det igjen.

Problemet ser ut til å være at Windows iblant forsøker å sende internett-trafikk til alle nettverk den er koblet til, og dermed stopper ting opp når den sender til et nettverk som ikke har nettilgang. Dette problemer ser ut til å kun gjelde en av maskinene mine (bærbar med Windows 7 Enterprise). Har heller ikke funnet ut hvorfor windows holder på slik, ettersom hamachi-tilkoblingen har lavest prioritet av alle installerte nettverk (lan, wlan og hamachi vpn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...