Gå til innhold

Hvordan vasker man en dress?/Hvor i Oslo skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Flekker: Prøv med våt klut. Hvis det ikke fungerer, rens.

 

- Lukt: Heng den ute i noen timer. Hvis det ikke funker, rens.

 

- Skrukker: Heng på badet, skru på dusjen på full varme, lukk alle dører så rommet fylles med damp og vent noen timer Funker det ikke, rens.

Lenke til kommentar

Ikke ta deg en tur på S&S, og ikke kjøp fra svenske merker. Jeg ville gått på Gunnar Øye eller Ferner og sett om de har noe på salg. Finner du en dress på 50 % som opprinnelig kostet 10 000 er den langt bedre enn noe du får fra svenske merker.

 

Om du ikke finner noe der kan du gå på S&S e.l. og kjøpe en dress fra merkene de andre har nevnt, for det er absolutt ikke noe galt med dem, det er bare det at du kan få en bedre dress nå som det er salg!

Lenke til kommentar

Kan noen komme med tips om hva som ser bra ut når det gjelder fargekombinasjoner?

 

Charcoal dress - Hvilken farge på skjorte og slips?

Navy dress - Hvilken farge på skjorte og slips?

Vest under?

 

Hvilke farger passer best på dress og skjorte til:

Å dra på utesteder

Julebord o.l

Jobbintervju (kanskje litt å ta i her, men)

Begravelse

Konfirmasjoner, jubileumer og andre lignende slektstreff

 

 

Jeg kommer til å kjøpe meg 2-3 dresser og da helst noe som passer alle kategoriene over. Starter med en som passer til byturer (dvs fylla).

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar
Hvilke farger passer best på dress og skjorte til:

Å dra på utesteder

Julebord o.l

Jobbintervju (kanskje litt å ta i her, men)

Begravelse

Konfirmasjoner, jubileumer og andre lignende slektstreff

 

Farger på skjorte og slips er enkelt, det skjønner du av deg selv.

 

Grå (charcoal) passer til ALT. Navy passer til det meste. Sort passer ikke til noe særlig, bortsett fra hvit skjorte på gallamiddag og begravelse.

 

Det er en venlig misforståelse at sort dress er det eneste akseptable i begravelser, men så lenge dressen er mørk går det greit om den er grå/blå også. Selvfølgelig er det mest korrekt med sort, men du vil ha mye større glede av en dress som ikke er sort.

 

Jeg ville startet med en grå dress. Det passer til (så og si) alle farger, og ser som oftest bra ut. Etter det ville jeg kjøpt etter behov. Er du ofte i begravelse, kjøp sort. Er du som de fleste andre i begravelse hvert 3-4 år (mao sjelden) ville jeg kjøpt navy.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...