Gå til innhold

God of War III går inn for å imponere (PS3)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
Ett menneskeøye aksepter frekvenser mellom 40 og 60 bilder i sekundet som bra nok uten at det hakker på skjermen.

MEN nyere forkning viser at raske bevegelser på skjermen som er under 100 bilder i sekundet faktisk kan se ut som småhakking og ikke flytende for enkelte øyne som er mer sensitive for lys.

Men det er en grei måte å fikse det på uten å forandre på selve spillet. Det er bare å ha en TV som viser feks 100Hz eller 200 hz.

Personlig er jeg en slik sensitiv person for slike bilder at jeg faktisk ser forkjellen på Spill og film med tv på 200Hz og 60 hz.

 

Har du denkning for 40-60 påstanden din? Eller forsåvidt 100 for enkelte øyne? Og TVer med 100 Hz og 200 hz tar jo ikke inn framerate som er så høy, de driver med interpolering. Jeg trodde stort sett de kun interpolerte ved 24 fps? Og denne interpoleringen er lite egnet til spill, da det innfører vesentlig input lag.

 

Ellers er det bra om de satser på framerate og oppløsning, alt for mange konsollspill har lav framerate, og at de ikek engang kjører 720p er også ett problem.

 

AtW

 

På tven jeg har kan man byte mellom 24fps som er kalt for kino modus og spill modus som jeg ikke tror er begrenset til 24 fps.

Tven kan brukes som pc skjerm og er helt ny så skulle greie å vise mer en 24 fps. Tven var oppgitt å ha en latency på 1ms.

LG 42LH5000 med 200Hz TruMotion, helt grei Tv, nyeste firmware, bildene ser faktisk ut til å bevege seg mer flytende enn på plasmaen til foreldrene mine. Jeg er fornøyd.

 

http://www.lge.com/uk/tv-audio-video/telev...tv-42LH5000.jsp

Tven er ment for Blu-Ray og spilling :)

 

"1080P Source Input HDMI 60p/50p/30p/24p" noe som må bety at tven klarer 60fps maks. Men ta de 200 og del på 60 så får man 3,3.

Så det må bety at på full ytelse oppdaterer skjermbildet seg 3,3 ganger for hver 1fps.

 

Som jeg sa, TVen din tar ikke inn 200 Fps, den tar inn maks 60, interpolering opp til feks 120 eller 240 Hz skjer såvidt meg bekjent på materiale som er på 24 fps. Interpolerer TVen opp på materiale som er 50 eller 60 Fps? Responstiden til panelet sier lite om input-lagen, panlet ditt har ikke en input-lag på 1 ms, med denne interpoleringen på så er du heldig om den har vesentlig mindre enn 50 ms.

 

AtW

 

Du tar desverre feil min venn, jeg har testet om jeg hadde lag og de 50 ms i responstid du fabler om.

 

Testet min nye tv med min Xbox 360 og PS3 med de innebyggde kalibreringene i spillene flere ganger.

Rock Band 2 og Guitar Hero 5

Resultat:

Video 0 ms

Audio 0 ms

 

og i tilegg kan jeg si at det ikke var noen synlig lag mens jeg spillte ett utall antall låter hele kvelden selv om tven er opgitt å ha en responstid på 1ms som sikkert burde dukket opp i kalibreringen. Men det er ikke mye som skiller 0 og 1.

Kan godt hende at tvene som inneholder firmware før july-august i fjor hadde noen bugs, men det er ingen problemer med den nye firmwaren som var installert på tven min. Hørt det var noen problemer med Wii konsollene men det er fordi Wii sender for lave signaler. (480p) De er ikke kraftig nok og fører til lag. :)

Foreldrene mine fikk min gamle plasmaen, fordi den så jeg at det var lag på (8-16ms) og derfor jeg byttet den ut.

Tro det eller ei men tven min er perfekt for rytme spill.

 

Er ennå oppe da jeg om noen dager skal på sykehuset med en uheldig skade og har vanskelig for å sove- Ikke spørr..ski :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett menneskeøye aksepter frekvenser mellom 40 og 60 bilder i sekundet som bra nok uten at det hakker på skjermen.

MEN nyere forkning viser at raske bevegelser på skjermen som er under 100 bilder i sekundet faktisk kan se ut som småhakking og ikke flytende for enkelte øyne som er mer sensitive for lys.

Men det er en grei måte å fikse det på uten å forandre på selve spillet. Det er bare å ha en TV som viser feks 100Hz eller 200 hz.

Personlig er jeg en slik sensitiv person for slike bilder at jeg faktisk ser forkjellen på Spill og film med tv på 200Hz og 60 hz.

 

Har du denkning for 40-60 påstanden din? Eller forsåvidt 100 for enkelte øyne? Og TVer med 100 Hz og 200 hz tar jo ikke inn framerate som er så høy, de driver med interpolering. Jeg trodde stort sett de kun interpolerte ved 24 fps? Og denne interpoleringen er lite egnet til spill, da det innfører vesentlig input lag.

 

Ellers er det bra om de satser på framerate og oppløsning, alt for mange konsollspill har lav framerate, og at de ikek engang kjører 720p er også ett problem.

 

AtW

 

På tven jeg har kan man byte mellom 24fps som er kalt for kino modus og spill modus som jeg ikke tror er begrenset til 24 fps.

Tven kan brukes som pc skjerm og er helt ny så skulle greie å vise mer en 24 fps. Tven var oppgitt å ha en latency på 1ms.

LG 42LH5000 med 200Hz TruMotion, helt grei Tv, nyeste firmware, bildene ser faktisk ut til å bevege seg mer flytende enn på plasmaen til foreldrene mine. Jeg er fornøyd.

 

http://www.lge.com/uk/tv-audio-video/telev...tv-42LH5000.jsp

Tven er ment for Blu-Ray og spilling :)

 

"1080P Source Input HDMI 60p/50p/30p/24p" noe som må bety at tven klarer 60fps maks. Men ta de 200 og del på 60 så får man 3,3.

Så det må bety at på full ytelse oppdaterer skjermbildet seg 3,3 ganger for hver 1fps.

 

Som jeg sa, TVen din tar ikke inn 200 Fps, den tar inn maks 60, interpolering opp til feks 120 eller 240 Hz skjer såvidt meg bekjent på materiale som er på 24 fps. Interpolerer TVen opp på materiale som er 50 eller 60 Fps? Responstiden til panelet sier lite om input-lagen, panlet ditt har ikke en input-lag på 1 ms, med denne interpoleringen på så er du heldig om den har vesentlig mindre enn 50 ms.

 

AtW

 

Du tar desverre feil min venn, jeg har testet om jeg hadde lag og de 50 ms i responstid du fabler om.

 

Testet min nye tv med min Xbox 360 og PS3 med de innebyggde kalibreringene i spillene flere ganger.

Rock Band 2 og Guitar Hero 5

Resultat:

Video 0 ms

Audio 0 ms

 

og i tilegg kan jeg si at det ikke var noen synlig lag mens jeg spillte ett utall antall låter hele kvelden selv om tven er opgitt å ha en responstid på 1ms som sikkert burde dukket opp i kalibreringen. Men det er ikke mye som skiller 0 og 1.

Kan godt hende at tvene som inneholder firmware før july-august i fjor hadde noen bugs, men det er ingen problemer med den nye firmwaren som var installert på tven min. Hørt det var noen problemer med Wii konsollene men det er fordi Wii sender for lave signaler. (480p) De er ikke kraftig nok og fører til lag. :)

Foreldrene mine fikk min gamle plasmaen, fordi den så jeg at det var lag på (8-16ms) og derfor jeg byttet den ut.

Tro det eller ei men tven min er perfekt for rytme spill.

 

Er ennå oppe da jeg om noen dager skal på sykehuset med en uheldig skade og har vanskelig for å sove- Ikke spørr..ski :)

 

Jeg tar neppe feil, dvs tallet kan jo være litt forskjellig, 0 Ms er det ikke, for å kunne interploere i det hele tatt må du minst ha en frame i lag. En frame tar som et minimum 20 ms. Responstiden på skjermen er ikke det samme som input-lag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Funderer veldig over det der, siden jeg ikke merker noen lag.

 

LG's full HD TruMotion 200Hz technology is different from other 200Hz technologies. Others use an interpolation system which creates "new frames" between each true frame. These interpolated frames are the TV's best guess as to what should appear. In contrast, LG's TruMotion 200Hz employs a different approach involving frame insertions plus scanning backlight technologies. By flashing on and off, the backlight produces actual black frames between true and inserted frames therefore reducing motion blur, increasing sharpness and improving contrast levels in dark scenes.
-Prudusentens side

 

Ser faktisk ut til at Tven min ikke bruker interpolering.

Men ett helt nytt system. Defor får jeg omtrent 0 lag :)

 

Men Håper det kommer en Demo av God Of War III slik at jeg kan teste det før jeg kjøper det.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Funderer veldig over det der, siden jeg ikke merker noen lag.

 

LG's full HD TruMotion 200Hz technology is different from other 200Hz technologies. Others use an interpolation system which creates "new frames" between each true frame. These interpolated frames are the TV's best guess as to what should appear. In contrast, LG's TruMotion 200Hz employs a different approach involving frame insertions plus scanning backlight technologies. By flashing on and off, the backlight produces actual black frames between true and inserted frames therefore reducing motion blur, increasing sharpness and improving contrast levels in dark scenes.
-Prudusentens side

 

Ser faktisk ut til at Tven min ikke bruker interpolering.

Men ett helt nytt system. Defor får jeg omtrent 0 lag :)

 

Men Håper det kommer en Demo av God Of War III slik at jeg kan teste det før jeg kjøper det.

 

Står jo svart åp hvitt at den bruker frame insertion, bare at den i tilegg setter baklys av og på. Jeg har tilgode å set ett eneste LCD-TV-set med null input-lag. (dog kan det minkes med gamemode, men da er det neppe interpolering og "200 Hz"-mode, For å interpolere er man nødt til å ha forsinkelse. At du ikke merker noe Lag kan jo være en personlig greie, at settet ikke har lag derimot virker lite sannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lag kan jo være en personlig greie, at settet ikke har lag derimot virker lite sannsynlig.

 

AtW

 

Hadde det vært borti 50ms LAG som du snakket om tidligere ATW så hadde jo guitar hero testen snappet det opp lett? Jeg og har kjørt de testene der 10-20 ganger og aldri fått målt noe lag over maks et par ms på min tv. Men på eldre tver har jeg vært borti at det har vært mer.

Lenke til kommentar
Lag kan jo være en personlig greie, at settet ikke har lag derimot virker lite sannsynlig.

 

AtW

 

Hadde det vært borti 50ms LAG som du snakket om tidligere ATW så hadde jo guitar hero testen snappet det opp lett? Jeg og har kjørt de testene der 10-20 ganger og aldri fått målt noe lag over maks et par ms på min tv. Men på eldre tver har jeg vært borti at det har vært mer.

 

Da er ikke den testen god, ellers så måler den noe annet (komb av input lag og reaksjon feks), samsung har feks modeller med riundt 100 ms i input-lag, men det vil avhengige av oppløsning, game-mode osv. SKal det interpoleres får man minimum en frame i input-lag (dvs noe over 40 ms på 24 fps). Se feks http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...=4502&ph=19 for denne LG-skjermen (dog har testen lite detaljer om gjennomførelse, så jeg hadde tat den med en klype salt)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...