Gå til innhold

Kjøp av Alienware M15x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Orke ikke å forklare en hel livsshistorie her, så jeg går rett på sak.

Budsjett: ca. 9.000,-

Bruk: Gaming

Krav til maskinen: spille wow, cs 1.6&source, MW2. Alle skal spilles online med MAX 25FPS. Trenger ikke noe spesielt bra batteri kapasitet. Alltid plugget i veggen.

Jeg har så og si bestemt meg for M15x, noe som ser ut til å være et veldig godt valg når jeg bestiller fra USA; har slekt i USA, så jeg sender via dem. Men kommer du med en bedre løsning tas den til ettertanke.

Her er konfigurasjonene jeg har satt opp, er ikke rare greiene med kun 9.000,-:

Software & Services

Intel® Core™ i7-720QM Quad Core Processor 1.6GHz (2.8GHz Turbo Mode, 8MB Cache) edit

Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English edit

512MB NVIDIA® GeForce® GT 240M edit

15.6-inch WideHD+ 1600x900 (900p) WLED edit

4GB Dual Channel DDR3 at 1333MHz edit

320GB SATAII 7,200RPM edit

Burde jeg revurdere noe? Hvis jeg skal legge til noe, må jeg trekke fra noe annet. Hva burde gjøres?

Takker for hjelp!

Mvh

Øyjorn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må huske at du mister all form for norsk reklamasjonsrett, og det er sansynelig at produktet må sendes til USA for garantireperasjon. Husk også at det må betales moms på kjøpssummen når pakken kommer til Norge, dvs 25% i tilegg til kjøpssum og frakt.

~ Mortis

Skrevet

Må jeg dette, selv om bedriften sender til en i USA, som sender det videre til meg, som privat person? Må jeg betale på alt som kommer fra USA? Hvordan kan de vite hva produktet koster, da?

Tusen takk for lammende svar :wow:

Skrevet (endret)

Det må fylles ut tollpapirer på pakker sendt fra utlandet.

Du må betale avgifter på alt som koster over 200kr, eller 1000kr som gave. Verdien MÅ stå oppgitt.

Du kan "trikse" med verdien, men hvis pakken da forsvinner vil du ikke få igjen mer enn hva som sto på tollpapirene.

De tar også "stikkprøver" hos tollvesenet hvis ting virker mistenkelig.

Garantireperasjoner må mest sansynelig sendes til USA, og du har ingen rettigheter utover ett års garanti, med mindre du kjøper ekstra. Det er så mange fallgruver ved å kjøpe slikt i utlandet, har du råd til å tape pengene så er det OK, men ikke ellers.

Er man på budsjett, kjøper man IKKE Alienware.

~ Mortis

Endret av Mortis
Skrevet
Er man på budsjett, kjøper man IKKE Alienware.

Er foreldrenes budsjett det er snakk om :p

Men det blir enten at jeg kjøper via elkjøp, eller så blir det komplett... Surt å si det, men det blir nok slik.

Takker meget for hjelpen! :) (selv om jeg egentlig ikke fikk svar på spørsmålet?)

Skrevet

Svar: ingen av de spillene er spesiellt krevende, kanskje wow, men 25 fps skulle gå greit uansett.

Og til 9000kr er det ett kupp, hvis man bare ser på hardware. Tar man med ulempene og den veldig reele sannsynligheten for 25% prispåslag, så er det værre.

Det jeg lurer på er hvorfor du skal spille med max 25 fps?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...