Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sykemeldt lærling. Rett på lønnsøkelse?


Gjest Guest_Anders_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anders_*

Hei

 

Jobber som lærling på båt (Matroslærling) og har desverre skadet meg. Har vært sykemeldt i noen månder og det ser desverre ut som det vil ta lang tid før jeg blir bra igjen. Skal først prøve og trene meg opp, men må kansje opperere.

 

Har i tillegg hadt full ekstrajobb (deltid) når jeg hadde fritur for å spe på litt, Utgjorde ca 20.000kr brutto annenhver måne

 

Som matroslærling har man ca:

10500 brutto første halvår.

12500 brutto andre og tredje halvår.

18500 brutto siste halvår.

 

I tillegg har man halvt borteboerstipend. Det har jeg fått lov til å beholde, men må betale tilbake for de månedene jeg er hjemme. (blir omgjort til lån)

 

Jeg får kun utbetalt lønnen jeg fikk fra hovedarbeidsgiver fra NAV og jeg begynner og komme i en økonomisk krise.

Sykepengene Utgjør litt over 9000kr utbetalt per månte.

 

Greia nå er at jeg hadde jobbet i litt over ett år før jeg ble sykemeldt og jeg ligger på lønnstrinn 2 (12500 i måneden)

Hvis jeg ikke hadde skadet meg hadde jeg fått lønsøkning til 18500 neste måne.

 

Kan jeg kreve og få mer i sykepenger?

 

Noen som har peiling på dette. Vil helst slippe og selge bil og/eller leilighet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet om man har krav på lønnsøkning?

 

Jeg tviler på at du har krav på økning i sykepenger. Så vidt jeg vet er alle NAV ytelser basert på inntekten du har hatt, og ikke potensiell fremtidig inntekt.

 

Hvorfor er ikke inntekten fra begge arbeidsgiverene tatt med i beregningen av sykepenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...