Gå til innhold

Ønsker råd vedr. skattelistene og inntekt


Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje litt nyrgjerrig av meg, men en jeg kjenner sier at han har vært selvstendig næringsdrivende i to år og tjente fett i den perioden. Han understrekte da at han ikke jobbet noe svart til tross for en veldig god inntekt.

 

Jeg tenkte å se på skattelistene hvor mye det var snakk om for de to årene, av ren nyrgjerrighet, men så til min forundring at det stod 0,- på alle felt. Det vil si 0,- i inntekt, 0,- i skatt og 0,- i formue.

 

Siden han understrekte at han ikke jobbet svart, hvordan kan det da ha seg at han ikke har hatt inntekt eller skatt da han var selvstendig næringsdrivende? Kan det være en annen forklaring på det, eller er alt bare løgn fra hans side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig, kommer an på hva han fører opp på utgiftsiden. Dersom han har gjort investeringer vil også dette påvirke resultatet. Egentlig er det ikke spesiellt gunstig å jobbe svart dersom man driver bedrift, er som regel kunden som har noe å tjene på det, dette gjelder spesiellt AS

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg spurte han for moroskyld hvorfor det stod 0,- på skattelisten hans. Han sa til meg at firmaet hans var registrert i utlandet sammen med privatøkonomien.

 

Kan dette stemme?

 

Hva heter firmaet og hvor er det eventuelt registert ?

 

Beklager sent svar. Jeg hadde helt glemt denne tråden.

 

Jeg ønsker ikke å mase og grave i hans privatliv, så det eneste jeg lurer på er om dette er mulig eller helt usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...