chrlod Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Har 2 stk 1,5 TB harddisker som jeg gjerne skulle hatt som en logisk enhet i Windows (7). RAID kan ikke brukes siden filsystemet da overstiger 2-TB-grensen. Jeg ønsker å få diskene til å opptre som en logisk enhet av oversiktsmessige grunner. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? På forhånd mange takk!
johome Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Jeg tror ikke at det er en slik 2TB grense i W7 (slik det er i XP). 1 logisk enhet, sjekk JBOD som er lite brukt.
chrlod Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Skrevet 17. januar 2010 Hmm... Mener jeg prøvde RAID 0 i Windows 7, men at jeg bare fikk partisjonert maks 2 TB. Når jeg googler leser jeg noe om at jeg må partisjonere diskene som "GUID Partition Table". Noen som vet noe om dette? Hadde vert fint om noen kunne bekrefte at det funker, så jeg slipper å kopiere 1,5 TB frem å tilbake forgjeves.
Ståle Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Det går vel også an å mounte disken i en NTFS mappe (eller noe sånt)
chrlod Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Skrevet 17. januar 2010 Ja, en slik løsning hadde vert genial. Den ene av diskene er nemlig fylt opp mens den andre er nesten tom, så det blir litt pes å klargjøre (tømme) diskene for ny partisjonering/raid-oppsett. Noen som har litt mer info ang. å mounte disken i en NTFS mappe? Det hadde vert ønskelig om alle filene (evt. mappestruktur) fra to fysiske disker ble slått sammen i en felles mappe. Poenget er at diskene ikke får hver sin mappe, for da er jeg egentlig like langt som jeg er i dag, med to separate partisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå