ISOS6 Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Hei, Jeg har søkt hele i dag å finne ut hvordan jeg fikser noe slikt, men klarer det aldri. Jeg vil lage noe som skal plukke navn og alder på denne måten: Anders#26|Thomas#23|Henrik#19 osv Hvordan lager sorterer jeg disse slikt Anders (26) Thomas (23) Henrik (19) På forhånd takk!
Jonas Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 F.eks. slik. <?php $input = 'Anders#26|Thomas#23|Henrik#19'; $input = explode('|', $input); for ($iTell = 0; $iTell < count($input); $iTell++) { $input[$iTell] = explode('#', $input[$iTell]); $result[$input[$iTell][1]] = $input[$iTell][0]; } var_dump($result); ?>
Alex Moran Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 <?php $people = 'Anders#26|Thomas#23|Henrik#19'; $people = explode('|', $people); $result = array(); foreach ($people as $person) { list($name, $age) = explode('#', $person); $result[$name] = $age; } var_dump($result);
alp_renx Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 eller <?php $these_profiles = ""; $profiledata = "Anders#26|Thomas#23|Henrik#19"; $profiles = explode("|", $profiledata); while(list($key, $profile) = each($profiles)){ $p = explode("#", $profile); $these_profiles .= "<p>".trim($p[0])." (".trim($p[1]).")</p>"; } echo $these_profiles; ?>
alp_renx Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 eller enda kortere <?php $these_profiles = ""; $profiledata = "Anders#26|Thomas#23|Henrik#19"; $profiles = explode("|", $profiledata); while(list($key, $profile) = each($profiles)){ $these_profiles .= "<p>". str_replace("#", " (", trim($profile)). ")</p>"; } echo $these_profiles; ?>
Jonas Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Dersom målet simpelthen hadde vært å printe ut dataen og man tar utgangspunkt i at stygge str_replace-er er flott så lenge det kutter ned på antall kodelinjer, så er det en utrolig tungvint måte å gjøre det på. <?php $input = "Anders#26|Thomas#23|Henrik#19"; echo '<p>' . str_replace (array('|', '#'), array(')</p><p>', ' ('), $input) . '</p>'; ?>
alp_renx Skrevet 17. januar 2010 Skrevet 17. januar 2010 Det handler vel om å gi flere mulige innfallsvinkler på et og samme "problem" slik at man kan lære å bruke ulike php funksjoner til å løse sine problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå