Gå til innhold

Introduksjon av CraigFinn


Anbefalte innlegg

Mitt navn er ikke viktig,

så det vil jeg hoppe over.

Jeg er en snill og koselig fyr,

som holder det jeg lover.

 

Film og fotball digger jeg.

Gitar spiller jeg og.

Så får du heller spørre

om det er mer du lurer på.

 

Jeg har tapt et skyte-veddemål

på grunn av dårlig sikt.

Så når jeg nå skal skrive no,

så må det være dikt.

 

Sånn skal det faktisk være

i de neste 20 år.

Det var det som var betingelsen.

Vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt navn er ikke viktig,

så det vil jeg hoppe over.

Jeg er en snill og koselig fyr,

som holder det jeg lover.

 

Film og fotball digger jeg.

Gitar spiller jeg og.

Så får du heller spørre

om det er mer du lurer på.

 

Jeg har tapt et skyte-veddemål

på grunn av dårlig sikt.

Så når jeg nå skal skrive no,

så må det være dikt.

 

Sånn skal det faktisk være

i de neste 20 år.

Det var det som var betingelsen.

Vi får se hvordan det går.

 

Er du hjerneskadet eller har du bare helt forj*vlig dårlig humor?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du er blitt fryktelig sur,

Du har det nok ikke så bra.

Få deg en venn og en finere dame,

så blir nok du også glad.

 

Jeg er ikke sur og jeg har det bra, men takk for at du bryr deg om meg.

 

Årsaken til at jeg spurte var imidlertid ikke for å fremstå som sur eller lei, det var fordi jeg faktisk undres: lider du av en hjerneskade eller har du bare veldig dårlig humor?

Lenke til kommentar

Jurist;

 

Nå har jeg faktisk oppført meg

så hyggelig jeg kan.

og likevel så er du slem

som en sinna, bitter mann.

 

Hvis du faktisk var en kvinne

kunne man trodd det skyldes mens.

Nå tror jeg heller feilen er

din sosiale intelligens.

 

TheMartine;

 

Det kunne jeg nok sikkert,

men jeg vet ikke om hva?

Jeg tror nok at jeg venter

til jeg vet hva du vil ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jurist;

 

Nå har jeg faktisk oppført meg

så hyggelig jeg kan.

og likevel så er du slem

som en sinna, bitter mann.

 

Hvis du faktisk var en kvinne

kunne man trodd det skyldes mens.

Nå tror jeg heller feilen er

din sosiale intelligens.

 

Jeg er litt usikker på om en person som kun uttrykker seg i dikts form kan legge veldig mye tyngde bak slaget når han kritiserer andres sosiale intelligens...

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om en person som kun uttrykker seg i dikts form kan legge veldig mye tyngde bak slaget når han kritiserer andres sosiale intelligens...

 

On the contrary. Om man klarer å føre en saklig diskusjon uten fjas og tull, selv i diktform med enderim, da er man rimelig høyt oppe på intelligensskalaen. Du kan jo prøve selv, det hadde vært gøy.

 

Så: Klar, ferdig, dikt!

Lenke til kommentar
Ah, tema, ja. Du kan jo skrive et dikt om hvordan det føles å være mentalt overlegen alle andre. Det har jeg liksom alltid slitt med å få satt ord på.

 

Hmmm, det er sikkert ikke lett

å skrive noe slikt.

Det eneste jeg faktisk kan

er enkle hverdagsdikt.

 

Dessuten har jeg aldri vært

en overlegen mann.

Så temaet blir ganske søkt,

jeg tror ikke jeg kan!

 

I tillegg må jeg ta betalt

og jeg er ganske dyr.

Jeg tror nok at du tjener på

å finne en annen fyr. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om en person som kun uttrykker seg i dikts form kan legge veldig mye tyngde bak slaget når han kritiserer andres sosiale intelligens...

 

On the contrary. Om man klarer å føre en saklig diskusjon uten fjas og tull, selv i diktform med enderim, da er man rimelig høyt oppe på intelligensskalaen. Du kan jo prøve selv, det hadde vært gøy.

 

Så: Klar, ferdig, dikt!

 

Intelligens? Ja. Sosial intelligens? Nei... Det er mulig at vi legger ulike kriterier til grunn for å definere saklig diskusjon, men jeg ser egentlig ikke hvor diskusjonen har vært. Han har til det kjedsommelige gjentatt at han blir lei seg fordi jeg er så slem mot ham og at syklister er trivelige dyr, men å kalle det diskusjon synes jeg er i overkant raust.

 

Jeg kan ikke dikte, jeg kan ikke tegne, jeg kan ikke lage en sang. Kreative evner? Ikke her i gården, nei.

Lenke til kommentar

Åh, i så fall må jeg bare kondolere, Jurist. Det er nok mange der ute som kjenner et lite stikk av sjalusi når de kommer over en som kan utfolde seg så lekent og elegant innen diktkunsten.

 

Men helt seriøst, så synes jeg dette var festlige saker. Hvordan du klarer å bli provosert av hverdagsdiktning, er meg et mysterium.

 

 

Takk for forsøket da, CraigFinn. Jeg skjønner jo at du må tjene til livets opphold, du som alle andre.

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om en person som kun uttrykker seg i dikts form kan legge veldig mye tyngde bak slaget når han kritiserer andres sosiale intelligens...

 

Til forskjell fra deg så innehar jeg

en god slump med empati.

Det virker til tider som du ikke skjønner

overhodet hva det vil si.

Lenke til kommentar
Åh, i så fall må jeg bare kondolere, Jurist. Det er nok mange der ute som kjenner et lite stikk av sjalusi når de kommer over en som kan utfolde seg så lekent og elegant innen diktkunsten.

 

Men helt seriøst, så synes jeg dette var festlige saker. Hvordan du klarer å bli provosert av hverdagsdiktning, er meg et mysterium.

 

 

Takk for forsøket da, CraigFinn. Jeg skjønner jo at du må tjene til livets opphold, du som alle andre.

 

Provosert er å tøye strikken langt. Mindre imponert er en riktig betegnelse. I motsetning til deg mener jeg at han forsøpler enhver tråd hvor han lirer av seg de såkalte hverdagsdiktene sine, på lik linje med dem som BARE SKRIVER MED STORE BOKSTAVER, overdriver bruk av utropstegn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, driter i rettskrivningsregler osv. Hvorfor kan ikke folk uttrykke seg ved hjelp av normal setningsoppbygning og ordstilling? That's all I ask...

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på om en person som kun uttrykker seg i dikts form kan legge veldig mye tyngde bak slaget når han kritiserer andres sosiale intelligens...

 

Til forskjell fra deg så innehar jeg

en god slump med empati.

Det virker til tider som du ikke skjønner

overhodet hva det vil si.

 

Jeg har empati i lange baner, men ikke for selvgode syklister som fiser rundt med nesa i sky, og på den ene siden skriker om at de blir behandlet dårlig når de virrer rundt på landevegen, mens de på den andre siden oppfører seg som lovløse gærninger i bytrafikken.

Lenke til kommentar
Provosert er å tøye strikken langt. Mindre imponert er en riktig betegnelse. I motsetning til deg mener jeg at han forsøpler enhver tråd hvor han lirer av seg de såkalte hverdagsdiktene sine, på lik linje med dem som BARE SKRIVER MED STORE BOKSTAVER, overdriver bruk av utropstegn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, driter i rettskrivningsregler osv. Hvorfor kan ikke folk uttrykke seg ved hjelp av normal setningsoppbygning og ordstilling? That's all I ask...

 

Da synes jeg du bør ha fokus på

innhold, og ikke form.

Det er synd at man alltid skal få masse kjeft

når man bryter en gjeldende norm.

 

Et fint lite vers kan si like mye

som et avsnitt som du hadde likt.

Jeg synes jeg bør behandles som folk,

selv om jeg skriver i dikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Provosert er å tøye strikken langt. Mindre imponert er en riktig betegnelse. I motsetning til deg mener jeg at han forsøpler enhver tråd hvor han lirer av seg de såkalte hverdagsdiktene sine, på lik linje med dem som BARE SKRIVER MED STORE BOKSTAVER, overdriver bruk av utropstegn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, driter i rettskrivningsregler osv. Hvorfor kan ikke folk uttrykke seg ved hjelp av normal setningsoppbygning og ordstilling? That's all I ask...

 

Da synes jeg du bør ha fokus på

innhold, og ikke form.

Det er synd at man alltid skal få masse kjeft

når man bryter en gjeldende norm.

 

Et fint lite vers kan si like mye

som et avsnitt som du hadde likt.

Jeg synes jeg bør behandles som folk,

selv om jeg skriver i dikt.

 

D R GREÆIT, MENNN DA FÅRBEHÅLLR

 

JÆI

 

MÆI

 

RETTN TIL

 

Å ALTI FÅRMULERE MÆI PÅ dEnE MåTeN

 

 

 

 

 

 

 

N Å R J Æ I S N A K E r M e D dE G!=?!=!=!=!=!?!??

 

 

 

Man må jo tross alt fokusere på innhold, ikke på form.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...