Gå til innhold

Driverfeil med Radeon HD5850


srbz

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette kortet noen mnd nå, og opplever jevnlig feil i driverne. Dette gjelder både driverne jeg isntallerte da maskinen var ny, og de nyeste driverne jeg installerte for et par uker siden, som er nyeste tilgjengelige.

 

I korte trekk krasjer maskinen innimellom - eller mer spesifikt får jeg svart skjerm, og etterhvert kommer skjermbildet tilbake men da med basic fargeoppsett, samt at det hele går svært tregt. Jeg klarer ikke å kjøre Bioshock, det krasjer hyppig i VLC i fullscreen, og det har også krasjet ved enkelte anledninger i andre applikasjoner som jeg ikke husker i farten. Jeg kjører Windows 7 Pro 64 bit.

 

Flere som har samme problem? Forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar alltid en runde med "driver cleaner" eller hva det nå heter, før jeg installerer nye drivere.

 

a) avinstallere driverne

b) reboot

c) driver cleaner, fjerne alt av ATI (man kan velge flere ting)

d) reboot

e) installere nye drivere

 

Jeg er ikke sikker på akkurat hvor man får tak i programmet. Lurer på om den nyeste versjonen er et betalingsprodukt, mens tidligere versjoner ikke var det.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Jeg forsøkte Decoman sin fremgangsmåte med Driver sweeper som alfi linker til, men fremdeles samme resultat. Eller, jeg merker forskjeller i form av at når maskinen låser seg så veksler den mellom svart skjerm og desktop, der den tidligere kun har vist kort glimt av desktop. Like fullt henger maskinen seg opp når jeg skal kjøre Bioshock, det tar meg en evighet å få opp task manager, og det hjelper ikke å lukke Biohshock via denne. Jeg har ikke testet tilstrekkelig til å si noe om endringer i andre programmer, men fra før har det primært vært Bioshock det har vært problematisk (les: ubrukelig) i.

 

Flere enn meg som har dette problemet med HD58xx i Bioshock forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...